Skattemyndigheten...

hittade den här historien, kanske den kan roa er....
---------------------------------------------------------------
Vid stranden i ett stort lyxhus bor en mycket rik man.
En dag kommer en man från skattemyndigheten och frågar hur han kan leva så rikt när han inte han någon inkomst:

- Jag slår vad, säger den rika.
- Men du kan väl inte överleva på att slå vad?, säger den andra.
- Ska vi slå vad?, frågar den rika.
- Om vadå?, frågar den andra.
- Vi slår vad om 500 kr att jag kan bita mig själv i ögat, säger den rika.
Jamen det kan ju inte gå, tänker den andra mannen och säger
- Javisst!
Då tar den rika ut sitt glasöga och biter på det.
Då säger den andra mannen
- Ja ok, du vann vadet, men du har fortfarande inte bevisat hur du kan tjäna så grova pengar.
Då säger den rika

- Ska vi slå vad om 500 kr igen?
- Om vad för  nåt nu då?, undrar den andra mannen.
- Om att jag kan bita mig i mitt andra öga också.
Ok, men det kan ju verkligen inte gå på något sett för han kan ju se, tänker mannen från skattemyndigheten, och säger
- Ja men visst!
Då tar den rika ut sina löständer och biter med dom i sitt riktiga öga.
Nu börjar den andra mannen bli lite irriterad och säger surt
- Näe nu får du bevisa hur fan du tjänar alla pengar!
- Jag slår vad, säger den rika.

- Ska vi slå vad igen?
- Ok, en sista gång, men kan du inte bevisa hur du tjänar pengarna så får du problem.
- Ok, jag slår vad om att jag har 3 pungkulor!, säger den rika.
Då står mannen från skattemyndigheten tyst en stund och tänker, det kan ju inte vara möjligt för jag har aldrig tidigare hört talas om någon som har det.
- Låt gå då, säger han till sist.
- Men hur ska jag bevisa motsatsen?, frågar han.
- Du får känna efter, säger den rika mannen glatt.
Mannen från skattemyndigheten stoppar ner handen och rotar lite och säger
- HAHA, där fick jag dej, du hade bara två!
Då skrattar den rika och säger
- Ser du snubben som håller i en kikare uppe på backen?
- Jag slog vad om 5 miljoner med honom att jag skulle lyckas lura hit en dum jävel från staten och få honom att pilla på min kuk!
------------------------------------------------------------------

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Lennart

Den där verkar bekant på något sätt, innehållet var lite annorlunda men slutet var något liknande. Kul i alla fall! Trevlig helg.

2009-03-27 @ 18:26:27
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Lennart:en del av dessa har nog cirkulerat runt länge, men jag har lagt upp några nya nu, kanske nån av dem är ny för dig, ha en trevlig helg du också...

Kram

2009-03-27 @ 22:59:42
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0