I'm back...

...så då är jag tillbaka både på jobbet och i bloggen....
Har sedan lördagkväll när jag skrev godnatt till er haft rätt så mycket att göra....
Hade ställt klockan på 7:00 till söndagmorgon, skulle ju vara uppe i backen innan klockan 8:00, tog mig en skön dusch och fick sedan på mig kläderna.
Tävlingen på söndag gick jättebra, tror att tävlingen var klart vid 5-tiden men sedan hade vi lite jobb att göra inför lagledarmötet som skulle vara 20:00 på kvällen och då skulle vi lotta startordningen för tävlingen på måndag.
Efter det mötet så åkte jag och M ner till sekreteriatet och gjorde färdigt så mycket vi kunde inför måndagen, tror att vi åkte från backen vid 22-tiden, det hade alltså blivit en arbetsdag på 14 timmar, det är sånt som kallas ideellt arbete.
Jag orkade inte ens starta min dator när jag kom hem,. pratade en liten stund i mobilen med en vän innan det var dags att gå och lägga sig.
Vaknade klockan 6:00 på måndagmorgon, kände mig illamående och inte alls på humör att jobba, men vad gör man....
En snabbdusch och så sedan på med kläderna och iväg, skulle vara i slalombacken klockan 7:00, gårdagens tävling gick också jättebra att köra, och tävlingen var slut vid 15:30, sedan hade jag lite resultat som skulle skickas iväg till tidningen, Svenska Skidförbundet och FIS (Internationella Skidförbundet), allt gick jättebra att få iväg förutom till FIS, fick aldrig någon bekräftelse på detta.
Jag laddade ner alla filer på mitt usb-minne så att jag skulle kunna fixa det senare i fall inte resultetet skulle komma fram av någon anledning.
Orkade inte vara uppe så länge igårkväll heller, pratade med en vän innan det var dags för att sova och datorn fick vila även igårkväll.
Förresten, nu kommer jag ihåg varför jag var så trött även igårkväll, det var inte bara för tävlingen på söndag och måndag, hade ju ett möte igårkväll efter tävlingen och kom inte hem från det förrän vid 22:30, så var det ju ja...
Sov oroligt inatt, antar att jag var lite hispig över att det inte funkade fullt ut med resultaten.
I morse när jag klev upp så bestämde jag mig för att jag skulle åka och hälsa på pappa, hade ju inte varit dit på några dagar på grund av att jag haft andra åtaganden....
Fick på mig kläderna och kom upp till honom vid 10:30, satt och pratade med honom tills det var dags för hans lunch, körde ut honom i matsalen och gick därifrån.
På väg därifrån så ringde jag till B som är tillsammans med min faster E, hon har varit inlagd på sjukhuset under någon vecka och jag ville kolla hur det var med henne. Han berättade att hon mådde bättre och att hon skulle få åka hem under dagen, fick veta vilken avdelning hon låg på och så gick jag upp dit för att hälsa på, vi hade en jättetrevlig stund, vi gick ner till cafeterian och fikade där tillsammans innan det var dags för mig att åka till jobbet.
Idag är det ju kvällsjobb som gäller så jag kom till jobbet vid 13:30 och sedan har jag haft fullt upp hela dagen, har jobbat med ett av mina extrauppdrag idag och det gick väl si så där....
Hade ingen mat med mig idag men jag hade en förpackning youghurt kvar här så det blev en tallrik youghurt, müsli och banan, gott.
Så idag har det inte blivit bruna bönor och fläsk, trots att det är tisdag idag.....
Jag har i alla fall fått fram resultatfilerna till FIS och resultaten finns utlagda på deras hemsida, det slutade med att jag fick tag i en person på Svenska Skidförbundet som gav mig en annan mailadress till den som jobbar med resultaten och som sitter på deras kansli, det kändes som en stor sten föll från mina axlar när jag såg att det var publicerat, skönt....
Jag hoppas att resten av kvällen blir lugn och skön, mina ögon är så trötta av att sittande och tittande på en dataskärm, det som i vanliga fall är raka linjer på windowsfönstet är lite bubbliga istället, tror att mina ögon är alldeles för trötta, N säger att jag kanske måste byta brillor, det är ett jävla tjat på henne....vi får väl se hur det blir med det....
Nu börjar det snart bli dags för mig att jobba igen, vet inte om jag får tid eller orkar komma tillbaka senare ikväll, men jag ska inte lämna er ensamna alltför länge igen, tills dess....

Vi hörs/syns
kram

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag gillar fortfarande vintern =)

2009-03-10 @ 22:00:08
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:Men, erkänn att du börjar bli lite less på all snö, men den tillhör ju vintern, eller hur?

Kram

2009-03-10 @ 22:09:09
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: ejmis

Då har du också en långledighet att se fram emot =)

Snön stör mig faktiskt inte så mycket, jag behöver knappt ens skotta något eftersom A gör det med traktorn. Vintern är ren och fin, det är skönt när man har djur, jag ser INTE fram emot slask-perioden som kommer snart.

2009-03-11 @ 09:52:13
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:visst har jag det och det kommer att bli så bra så.....jag förstår att du tycker det blir jobbigt när det blir slaskigt och alla djuren som du har inne drar in smutsen..

Kram

2009-03-12 @ 11:58:12
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0