Efter jobbet...

...så åkte jag upp till pappa som jag hade bestämt mig för, innan det hade jag fastnat i ett ärende så jag blev kvar en halvtimme efter jag hade slutat jobba, sätter väl upp det som plusflex.
Pappa satt inne på sitt rum när jag kom dit,  han var inte så pratför till en början men ju längre jag var där ju mer pratade han, fick plocka fram och visa honom en del saker som han hade bett N att gömma undan när vi var dit förra veckan, tror han ville kolla att de fanns kvar. Fortfarande pratar han om att det försvinner saker från hans rum och han är visst inte riktigt sams med personalen. Jag tror att jag var hos honom i nästan 1 timme och hans kompis M ringde 2 gånger under tiden jag var där, andra gånger var det jag som svarade och då sa hon att  hon skulle komma till pappa om cirka en halvtimme. Pappa sa att han helst såg att hon inte kom alls, jag sa att då måste du ju tala om det för henne, -hon är ju så tjurig och bryr sig inte, säger han då....
Jag åkte en stund efter M hade ringt och då åkte jag direkt hem, hade tänkt åka till M och N först men M skulle inte vara hemma så jag skippade det ikväll.
Kånkade upp kontorsstolen som jag hade lastat i bilen imorse när jag kom till jobbet, torkade av den och skulle testa den, då funkade inte höjningen/sänkningen av sitsen, fick plocka isär den lite och sätta tillbaka vajern som hade släppt, nu funkar den igen som tur är.
När det var klart så var det dags att laga mat, kokade lite pasta och brynde på lite bacontärningar och kryddade med curry och spädde det senare med lite mjölk och så fick det koka upp lite, blandade ihop allt och det var jättegott.
Nu har jag precis diskat undan efter maten, gillar inte att ha disk på bänken alltför länge, även om jag inte städar så ofta så tycker jag inte om att det står disk i eller på diskbänken, men nu är det gjort.
Sitter och glor lite på tv nu medan jag försöker att berätta lite om min dag, har ännu inte hittat något bra att glo på, kanske måste läsa tv-tidningen och kolla om jag håller på att missa nåt bra.
Ska kolla igenom bloggkoll nu och jag försöker att återkomma lite senare, tills dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0