På jobbet....

...så nu har jag satt ned min rumpa på stolen på jobbet, vi är inte så många som jobbar den här klämdagen, men vi får väl göra så gott vi kan, fick just sms från syrran N, hon ligger hemma sjuk idag, förkyld tror jag att det var....krya på dig N...
Givetvis satt jag kvar och glodde på tv inatt, klockan var över 2 innan jag kom isäng och så upp klockan 6 för att duscha och göra mig iordning för jobbet, i morse hade jag nästan -21 grader när jag skulle ge mig iväg till jobbet, så det blev att klä sig riktigt, överdragsbyxor, mössa och vantar. Det kändes inte så kallt när jag kom ut men turen är väl att det tar inte mer än 5--10 minuter för mig att ta mig till jobbet.
Jag var först på jobbet som vanligt, i alla fall när jag jobbar dag, plockade in tidningarna och läste igenom lokaltidningen, sedan när jag höll på att klä av mig så blev det strömavbrott, men det var bara en liten stund, det var ett planerat strömavbrott, de testar reservkraft en morgon i början på varje månad och det verkar ju funka även idag.
Hoppas att detta blir en bra arbetsdag, antar att jag kommer att känna mig rätt så trött lite senare under dagen eftersom jag inte sovit så många timmar, och förhoppningsvis så kan jag kanske sluta nån/några timmar tidigare idag, hoppas det i alla fall....
Förresten, måste fråga er, har ni problem med blogg.se, igår kväll så skrev jag ett inlägg och publicerade det och i morse när jag loggade in så hade det fortfarande inte publicerats, öppnade samma inlägg och valde att publicera det igen då syndes det på en gång, har ni samma problem som mig?
Nej, mina vänner, nu måste jag börja att jobba, men jag ska försöka att återkomma lite senare under dagen...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ska jobba nästa klämdag (måndag) om jag fixar att köra bil 9 mil enkel resa då vill säga...

2009-01-02 @ 13:36:16
Postat av: LillaNisse

>Susanne:Hoppas att det känns bättre tills dess...

Kram

2009-01-02 @ 14:12:51
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Lennart

Här var det -6 halv åtta i morse då jag kilade iväg till jobbet, så det var mössa på. Kylan är inte alls rolig här på västkusten, den är fuktigt rå och känns ända in i benmärgen. Det kallaste jag har varit med om är -40någonting uppe i jämtland en vinter. Då frös nästan dieseln i min bil, den blev så trögflytande att bilen inte startade. Hade en M-B 300 kombi och skulle åka hem söderut. Vi var ett gäng som puttade in den i ett garage så jag kunde koppla in motorvärmaren ett par timmar. När jag sen hade fått igång den stängde jag aldrig av den på resan. Men kylan i norr känns behagligare på något sätt.

2009-01-02 @ 15:45:10
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Gunzan

Jag jobbade idag med, Nisse. På måndag-klämdag också.

Så vi är ett gäng som håller igång Sverige asg

Jo,

jag har haft problem med bloggen, men trott att det är jag som är en kratta. Men det verkar vara lite vajsing ibland.

Tänk vad man tar för givet att allt ska gå fort och på en gång! Jaja, det mesta iaf.

;)

2009-01-02 @ 19:20:27
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: zoe

jag älskar dig med pappa!

2009-01-02 @ 23:30:33
URL: http://zoelidbom.blogg.se/
Postat av: A

Hejsan.... Fy bubblan för -21 grader =O hehe

Ja du...ständigt strul med blogg.se nu för tiden....

Men, men.... Det är ju gratis =)

Hoppas du har en bra dag...

Kram

2009-01-03 @ 15:44:51
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Lennart:-6 låter ju inte alltför farligt, det kallaste eller värsta jag varit med om är -52 grader det var en nyårsafton för länge sedan....

>Gunsan:Det är ju tur att vi giriga finns som inte tycker om att vara lediga...

>Zoe:älskar dig också Zoe...

>A:förstår att du tycker -21 är mycket, idag var det -25,3 när jag gick till jobbet...

Kram

2009-01-04 @ 11:27:36
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0