Uppdatering....

...hade ju lovat er en liten uppdatering av vad som hänt....
I fredags ringde min syster N, när jag satt på jobbet, hon berättade att pappa hade lite svårt att andas och att han fått en akutremiss till sjukhuset.
Jag frågade henne om hon ville att jag skulle följa med henne och så bokade jag av ett av mina extrauppdrag, pratade med min chef och förklarade att var tvungen att åka iväg och att N skulle komma på jobbet senare. Vi tillbringade ett antal timmar på akuten innan han fick komma in på röntgen och sedan tillbaka till akuten.
Vi fick veta att han hade vätska i lungorna och hjärtsvikt och att han skulle bli inlagd, N stannade till han hade kommit tillrätta uppe på avdelningen och jag var kvar till 20:00.
På väg därifrån så ringde jag till M, syrrans kille, eftersom vi brukar gå ut och äta på fredagarna och sedan åkte jag förbi och hämtade honom, det blev en kebabtallrik för oss båda, gott....
När vi hade käkat färdigt så följde han med mig på jobbet, jag hade ju inte ens loggat ur mig på datorn när jag stack iväg så att jag var tvungen att göra det.
M följde sedan med mig hem och vi kastade lite pil tills N slutade att jobba.
Sedan när jag blev ensam så fastnade jag framför tv'n och i telefon med min vän, vet inte hur länge vi pratade i telefon, men jag fick en bra natt i alla fall....
Lördagen skulle vi (bostadsrättsföreningen) städa och kasta bort en massa saker ur cykelrum och förråd, vi höll nog på i 3--4 timmar innan vi bestämde oss för att det fick räcka.
Var givetvis tvungen att ta mig en dusch när jag kom upp från källaren, lite senare ringde N och frågade om jag ville hänga med henne och kolla när M tävlade i dart,  hämtade henne en kvart senare och jag blev kvar och kollade på tävlingen i över 5 timmar, skitkul, kanske måste börja tävla själv....
Kom hem vid 9-tiden och hade varit och handlat lite bröd och skinka på vägen hem, kom på att jag inte käkat någonting under hela dagen, men om jag ska vara ärlig så hade jag inte ens tänkt på det eller hade varit hungrig....
Käkade några mackor och så åt jag lite glass till efterrätt, SIA's citronglass med lakrits, jättegod...
Häckade resten av kvällen framför tv'n och samtidigt pratade jag med min vän en lång stund....
Tog mig i säng i rimlig tid, hade bestämt mig för det eftersom jag hade lovat att vara funktionär på en simtävling under söndagen.
Vaknade vid 7-tiden på söndagmorgon, en snabb dusch och sedan på med kläderna och iväg till K-fors, där tävlingen skulle vara. Det var jättekul att träffa alla de andra som brukar hjälpa till på tävlingarna, tror inte jag träffat dem på nästan 2 år eftersom jag inte är engagerad i simklubben längre.
Tävlingen tog hela dagen, tror att klockan var 18:30 när jag kom tillbaka till stan och då åkte jag direkt upp till pappa, han låg och sov när jag kom dit och jag bad honom att somna om igen.
Pratade med sjuksköterskan på vägen därifrån, hon berättade om pappas status och att han troligen skulle få åka hem under måndagen.
Åkte sedan hem och slappade resten av kvällen, givetvis framför tv'n, kollade på fotboll och pratade med min vän...
Fortsättning följer...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

Hejsan...

Hoppas helgen varit bra =)

Kram

2009-04-26 @ 16:15:46
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: ejmis

Misstänker att jag kommer att "ligga i lä" när du tar på stegräknaren igen ;)

2009-04-28 @ 22:49:56
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: millie

hoppas du haft en bra tisdag :)

2009-04-28 @ 23:01:26
URL: http://sweettastes.blogg.se/
Postat av: Anonym

>A:Fullt upptagen som vanligt, andra helgen på raken, känns som jag aldrig är ledig...

>Ejmis:Vi får väl se om det blir så, ska väl inte bli så fanatisk den här gången kanske...

>Millie:Tack så mycket..

Kram

2009-04-29 @ 14:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0