En vecka...(långt)

...nästan sedan jag skrev någonting senast. Sitter på jobbet och det är sista april och just nu är det så lugnt så att man undrar hur man ska stå ut till klockan 22:15.
Idag vaknade jag vid 9-tiden, skulle ha haft tvättstugan idag innan jobbet men igårkväll innan det var dags att lägga sig bokade jag om tvättstugan till fredagkväll istället.
Det kändes skönt att jag hade gjort det när jag vaknade.
Idag tog jag mig en promenad ner på stan, hade bestämt med min dotter K att vi skulle fika tillsammans, vi träffades vid 11- tiden och innan vi hade fikat klart fick vi sällskap av M och N.
Kul att träffa K var det eftersom hon inte är hemma så ofta sedan hon flyttade till Umeå.
Efter vi hade fikat klart så fortsatte jag min promenad till jobbet och var här cirka en halvtimme innan jag skulle börja.
Annars har det väl inte hänt så mycket i mitt liv sedan jag skrev senast.
Kanske ska förklara för er varför jag kände mig lite låg vid mitt senaste inlägg, det var så att jag fick veta att en av mina arbetskompisar satt och vakade för sin man och det gjorde att det blev lite jobbigt att tänka på hur hon hade det, kände igen känslan från att mamma gick bort och att mormor nyligen gått bort.
Som jag skrev i någon kommentar till någon så behövde ni inte vara oroliga och att det går över och det är över nu för mig i alla fall men inte för de som förlorade sin kära far och man..
Direkt efter jobbet i fredags åkte jag upp till pappa och hälsade på, han hade även tjatat om att han ville bli klippt så jag fixade det på en gång. Sedan åkte jag dírekt till parken, de som tar studenten hade bal i fredags och skulle samlas för fotografeing i parken, fick N med mig som sällskap, hon tog jättemänga bilder men sin fina kamera, kanske kommer nåt bildbevis senare...
När jag kom hem så kom jag på att jag själv kunde klippa mig också, hade ju blvit rätt så långhårig....fixade det och så spenderades resten av kvällen i soffan framför tv'n, datorn och i telefon med min vän.
Lördagen skulle jag träffa min dotter Z, vi skulle fika på stan och sedan åka och hämta upp hennes prylar från en kompis, där de hade gjort sig i ordning innan balen.
Skickade ett sms till M och N för att kolla om de ville fika med oss men N svarade att de inte mådde så bra, de hade varit ut på krogen på fredagkväll.
M ringde mig lite senare på kvällen och frågade om jag var hungrig, så vi tog en tur till pizzerian och käkade tillsammans, skjutsade sedan hem honom och följde med in och hälsade på syrran och katterna...
Söndagen skulle vi åka till Junsele och tömma mormors lägenhet, det gick väl bra, det kändes inte alltför jobbigt, tog reda på lite småsaker som kan vara kul att ha och som jag har lite minnen av...
När vi väl kom hem så skulle släpvagnen tömmas och så skjutsade M och N hem mig efter det, resten av kvällen satt jag i soffan framför tv'n och pratade i telefon...
Den här veckan har jag bara jobbat kvällar, i måndags jobbade jag mellan 12:00--20:30 och likadant i onsdags, tisdag och torsdag 13:45--22:15, det är så skönt att inte behöva kliva upp tidigt på morgonen.
Jobbet har rullat på som vanligt med mötet, extrajobb, har avslutat ett av mina extrajobb idag faktiskt.
Har försökt att börja promenera lite, vi började en stegtävling här på jobbet i tisdags genom Korpen och då måste jag väl försöka att dra mitt strå till stacken, vi är uppdelade i nägra lag så det kommer säkert att bli en inbördes tävlan och eftersom jag inte tycker om att förlora så måste jag väl gå och gå tills vi är bäst.....men jag är ju inte ensam i laget som tur är.....några steg har jag väl i alla fall fått till sedan i tisdags...
Nu är det dags för mig att käka nåt, kanske återkommer lite senare om kvällen fortfarande är lugn...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne L

Tjipp,bror min!Livet är hårt och orättvist....,och vi har alla våra "sämre dagar".Va' det gäller stegtävlingen så kommer ni säkert att ta hem "vandringspokalen" eftersom du är både en "vinnartyp och tjurskalle"..!!Kram på're från Lillasyster d.ä.



2009-04-30 @ 18:46:25
Postat av: Maria

Nu är det inte så långt kvar tills du slutar...



Lycka till med stegtävlingen på jobbet :-)

Må så gott !



2009-04-30 @ 19:58:48
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: LillaNisse

>Susanne:va menar du med tjurskalle tro? får väl göra vad jag kan i alla fall...

>Maria: det känns skönt att det snart är kväll och tack så mycket...

Kram

2009-04-30 @ 21:43:35
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Susanne L

"Tjurskalle",inget illa menat,min vän!Men har du satt upp ett mål så ser du nog till att nå det och det beundrar jag dej för!!Kram på're...

2009-04-30 @ 22:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0