Pengar och svartsjuka...

är ingen bra kombination...
Det blev en tur till pappa ikväll ändå, N hade varit dit idag efter jobbet och pappa var inne hos M när hon kom dit.
M är svartsjuk av sig och nu var pappa less på hennes tjat och hade gjort slut med henne, men ibland tror jag att det händer flera gånger i veckan, faan dom är värre än tonåringar sa N.
Hon hade lämnat pengar till pappa idag och eftersom han gömt sin börs så kunde inte N lämna pengarna på hans rum, han stoppade pengarna i sin ficka, och så glömsk som han är så kan de hamna i tvätten när han ska byta kläder.
M var ganska rolig när jag skulle åka från dem, han ska att det kunde bli penningtvätt på långvården om han glömde pengarna i byxorna, undrar vad skattemyndigheten tycker om det....
Jag åkte i alla fall dit, hjälpte pappa med rakapparaten och fick höra pappas version av vad som var upphov till M's svartsjuka, talade om för pappa att han vet ju själv vad som är sanning och att han inte behöver bry sig om vad hon tror.
Såg att han fortfarande hade ringen på sig och frågade honom varför eftersom det var slut, - M vill att jag fortfarande ska ha den på mig...
Pappa överlämnade pengarna till mig och jag sa att jag skulle lägga dom i hans börs, men det ville han inte, han sa att det stulits pengar ur börsen.
Då lovade jag att lämna pengarna till en sköterska som låser in dem i ett skåp som bara några få har tillgång till, och det var okey enligt pappa.
Jag lovade att hälsa på pappa iimorgon förmiddag, innan jag börjar att jobba, eftersom det bara blev en snabbvisit ikväll och det verkade han rätt så nöjd med.
På väg hem ringde jag till N och berättade hur allt hade avlöpt, och berättade vad han sagt åt mig, ibland kan vi få veta olika saker eller olika versioner av vad som hänt, den här gången så stämde det ganska bra.
Ska försöka att läsa igenom alla mina bloggkompisar nu, hade inte möljighet att göra det på jobbet idag, så jag tror att jag avslutar för ikväll, men vem vet, jag kanske återkommer senare, till dess....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag har turen att slippa bli förälder åt min förälder ännu och det är jag väldigt glad för även om jag vet att den dagen förmodligen kommer också. Ni gör det jättebra du och N o M som finns där i Bosses "värld" som numer mest kretsar runt hans och M.avdeliningar...

2008-09-02 @ 07:43:04
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0