Blodigt allvar...

...vid 15-tiden idag så ringde de från blodcentralen och frågade om jag hade möjlighet att komma dit för att lämna blod och givetvis hade jag det. Hade faktiskt funderat på att kontakta dem då det kändes som det var länge sedan sist, hade för mig att jag var dit i maj senast.
Jag kom dit 15 minuter efter sköterskan hade ringt mig, så hon verkade lite chockad över att jag var så snabb och då sa jag: - jag sa ju att jag skulle komma inom 15 minuter och nu är jag här.
Fick lägga upp mig i en sån där stol som de har och hon kollade mitt blodtryck och puls och det var okey, sedan kollade hon även min temp och även den var bra.
Jag fick även veta att jag hade lämnat blod 41 gånger tidigare, och det är väl bra, förhoppningsvis har de väl fått någon användning för mitt blod.
När jag var klar så bjöd de på fika och så får man ju ta för sig någon present, och eftersom vädret är som det är här så tog jag ett paraply, jag har ju bara 3 st redan i min bil.
Nu är min "röda tid" slut för idag så jag måste börja att jobba igen, har ungefär 1 timme och 15 minuter kvar, sen blir det direkt hem till vårt styrelsemöte, hoppas att det går bra.
Ska försöka att komma tillbaka lite senare ikväll men till dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Oij 41 gånger är inte fy skam... då kan man ju säga att du gjort lite samhällsnytta och dragit ditt strå till stacken :-D

2008-09-03 @ 18:44:03
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Nej, 41 är väl bra, ångrar bara att jag inte började med det tidigare, var alldeles för feg innan jag blev övertalad.



Kram

2008-09-03 @ 22:31:16
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0