Min fredag...(långt inlägg)

...än så länge,  hoppade in i duschen och när detta var klart på med kläderna och så iväg på stan, ringde till N på vägen ner och hon var redan där, bestämde att vi skulle träffas på stan när jag kom ner.
När jag passerade Lilla Cafét så säg jag att "min plats" precis blev tom, skyndade mig in och köpte mig en kopp te, frågade efter tidingen men den var redan utlånad, satte mig ner och så ringde jag till N, hon svarade på en gång och jag frågade henne var hon var, då kallade hon mig för tönt, vad ringer du för när vi sitter i samma lokal säger hon, då tittar jag upp och ser att hon sitter vid det andra fönsterbordet, jag var ju så upptagen med att hugga " min plats" så att jag inte såg nån annan inne där.
Flyttade över mina saker och satte mig tillsammans med henne, det var hon som hade lånat tidningen innan mig, satt och snackade lite och en liten stund senare dök M upp och ännu lite senare min dotter Z, vi satt och pratade en stund innan M var tvungen att gå tillbaka på jobbet och N skulle gå till sitt jobb, Z och jag satt kvar en stund till, en av mina bloggkompisar passerade förbi "vink, vink". Min dotter skulle på Lindex en sväng så jag fortsatte min promenad upp till pappa och mormor, gick direkt till pappa idag, men han var inte inne gjorde rent hans rakapparat och så gick jag in till en annan avdelning, förstod att han var hos M, de är visst tillsammans igen nu, fan de är värre än tonåringar som nån skulle säga, överlämnade hans glasögon som blivit lagade och bar in de gamla till hans rum.
Fortsatte ner till mormor, hon låg och sov när jag kom dit, men vaknade nästan på en gång, och idag var hon riktigt snurrig, hon pratade om nån bil som hon skulle hämta på stan och då sa jag men du har ju aldrig haft nån bil, nu måste du ha drömt och då sa hon att det kanske hon hade gjort och i nästa andetag så börjar hon prata om biljäveln igen, det var lite svårt att hålla sig lugn.
Såg att luren inte låg rätt på telefonen, pratade med en av personalen och de skulle kolla om de kunde byta ut telefonen eftersom det saknades en sak på den som hon hade tidigare.
En personal kom in några minuter senare med en annan telefon och den var jättefin och mormor blev jätteglad för den, vi fick även prata med en sjuksköterska eftersom mormor hade lite funderingar över sina mediciner, men nu har vi nog rett ut det....
Mormor fick in en kopp kaffe och en bulle, de frågade även om jag ville ha fika men jag tackade nej eftersom jag hade fikat på stan.
När hon fikat klart sa jag hejdå och sa att jag eller N troligen skulle komma upp imorgon eller på söndag.
Gick iväg därifrån och tänkte att jag tar mig väl en långpromenad och det blev en lång promenad var ute nästan 3 timmar, på vägen hem gick jag förbi jobbet för att hämta min ryggsäck som jag glömde där igår när jag gick hem.
Satte mig och surfade en stund och tog mig en kopp varmt honungvatten, M kom dit för att sola och när han hade solat klart så åkte vi på pizzerian för att äta nåt.
Både M och jag åt en kebabtallrik var och det var jättegott, efter det gick jag direkt hem och M åkte hem en stund innan han skulle hämta N på jobbet, han hade lovat att hon skulle slippa att gå.
När jag kom hem så klädde jag av mig och satte mig framför tiv'n med datorn i knät, en stund senare ringde det på dörren, det var två utklädda grannbarn som sa "trick or treat", gav dem lite godis, vilken tur att jag hade lite hemma, gick tillbaka till datorn och började gå igenom bloggkoll och hade fått 40 nya inlägg från er mina vänner, nu har jag gått igenom alla och skrivit några kommentarer, det ringde en gång till på dörren.
Den här gången var det grannen C, de skulle på krogen ikväll och ville höra om jag kunde skjutsa dem på stan, givetvis lovade jag att göra det efersom jag är snäll och man kan ha nytta av snälla grannar,, nästa gång är det kanske jag som vill ha hjälp.
Hon förvarnade mig att de var 5 kvinnor, sa att det var synd att hon inte berättat det tidigare då hade jag kunnat hänga på dom på krogen, alltid kul med lite sällskap.
Ni kan ju tänka er hur det lät i bilen med 5 berusade kvinnor, fick höra flera fräckisar på vägen ned till stan, undrar hur de kommer att må imorgon, nån av dom hade fått fullt tillräcklingt att dricka redan, undrar om hon ens kommer in på krogen..
Har suttit och slötittat på Idol samtigt som jag surfat runt, känns som det var rätt person som åkte ur idag, även om nog Lars skulle kunnat tänkt sig att åka hem, han verkar inte speciellt bekväm i sin roll....
Nu ska jag kolla igenom min mail om jag fått något intressant men jag återkommer nog lite senare, tills dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

God morgon =)

Önskar dig en fin dag....

Kram

2008-11-01 @ 08:39:12
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Susanne

Inget party för dej igår då? Sälv dansade jag hål i sulorna :)

2008-11-01 @ 10:02:39
Postat av: Tessa

Jaha ja det var en rätt skön fredag du hade då :-) det var lugnt på stan i går även fast det hände så mycket för oss över 30 men det kanske var just därför? Vi lever inte om lika mycket :-D

2008-11-01 @ 12:54:40
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>A; Godmorgon eller godkväll som jag måste säga nu, min dag har varit bra än så länge, kommer ett inlägg snart.

>Susanne:Nej, det blev inte det, hoppas att du inte har ont i fötterna då...

>Tessa:Vi är ju så gamla så och är så lugna så...



Kram

2008-11-01 @ 17:57:14
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Lennart

Ibland är det ordentligt (tillräckligt) jobbigt med 1 berusad kvinna.

2008-11-01 @ 18:08:13
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Lennart:håller med dig fullständigt....

Kram

2008-11-01 @ 22:10:32
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0