Lördag...

...vaknade halv 8, hade ställt klockan för jag hade tänkt ta en morgonpromenad, men på grund av mysiga drömmar så ville jag försöka att få fortsätta drömmen, somnade om till halv 10.
Klädde på mig och tog min promenad,gick upp och hälsade på mormor först och hon satt och sov i rullstolen vid ett bord när jag kom dit, hon blev jätteglad när  jag kom dit, hade ju inte varit där sedan i tisdags.
Vi satt och pratade en rätt så läng stund, M ringde medan jag var hos henne och han ville veta om vi skulle fika tillsammans på stan eftersom N jobbade, lovade att ringa upp honom när jag lämnade sjukhuset. Jag lämnade mormor när det kom med hennes lunch och lovade att jag skulle komma förbi  imorgon eftersom N jobbar även då, sa att jag kanske skulle försöka få M med mig dit och även ta pappa med mig.
Fortsatte ner till pappa,  han hade precis ätit lunch, jag rengjorde hans rakapparat och stängde av tidningen som han lyssnade på, det kom in två personal, pappa hade bestämt sig för att vila efter lunchen.
Sa åt pappa att jag skulle komma förbi imorgon igen och att han skulle sova gott.
Ringde upp M när jag var på väg och talade om vilken väg jag skulle gå, vi möttes ungeför vid kiosken, gick in och handlade en dosa snus, sen fortsatte vi ner till stan.
M skulle ta ut lite pengar och jag fortsatte till Lilla Cafét, träffade min f.d. D där tillsammans med min dotter Z, pratade med dom en stund tills M kom, vi beställde lite fika och satte oss och snackade med dom, en stund senare åkte D och då kom Z's kille S, pratade med dom en stund innan de och M skulle gå.
Jag fortsatte min promenad och var ute och gick ungefär 2 1/2 timme, det var jättehärligt väder.
När jag senare kommit hem så skulle jag koppla upp mig och blogga lite, men hade jätteproblem med min uppkoppling, kunde inte ens svara på några mail.
M ringde lite senare och frågade om vi skulle äta pizza och se på hockey, tog mig en promenad ner till pizzerian och träffade M där, de hade redan beställt pizzor så vi skulle bara hämta dem.
Åkte hem till M och N satte oss framför tv'n och kollade på hockeyn och åt våra pizzor, det var jättegott, men det är väl inte så nyttigt.
Lånade deras dator en stund i periodpaus, kände nästan abstinens eftersom jag inte hade varit ut  på nätet, han väl kolla lite i alla fall.
Matchen var bra idag i alla fall MoDo spöade HV71, de vann med 5-2, härligt...
Jag gjorde mig redo för att gå hem,  när jag tittade ut så regnade det som fan, tänkte att jag går direkt hem, men när jag väl börjat gå så blev det några omvägar så jag promenerade nog i cirka 1 timme till.
Var rätt så blöt när jag kom hem, har hängt upp mina kläder på tork, för jag hade givetvis inga regnkläder på mig, det var ju fint väder när jag gick ut.
Nu sitter jag här som vanligt i min ensamhet, dator'n i knät och tv'n på, slötittar på tv'n eller rättare sagt lyssnar på tv'n medan jag bloggar.
Ska checka av bloggkoll om det hänt något sedan jag kollade sist, men jag återkommer lite senare..

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

Väldigt vad du drömmer......

Lång aktiv dag har du haft i alla fall =)

Själv har jag bara slappat.....

Ha det gott =)

Kram

2008-10-25 @ 22:58:41
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Antar att jag drömmer så mycket för att jag tror att jag sover än djupare sömn sedan jag börjat med mina promenader, men det kan säkert bero på något annat också, vad vet jag?

Men det är ju skönt att bara slappa också, ha de bra du också..



Kram

2008-10-25 @ 23:24:05
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: A

Morning....

Nu är det faktiskt söndag =)



Ha bästa dagen.....

Kram

2008-10-26 @ 07:55:15
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Good morning, javisst, söndag igen, en bra dag ska det bli, men bästa dagen har jag kvar till en annan dag, ha en bra dag du också...



Kram

2008-10-26 @ 08:47:31
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0