360 Tillbaka...

...på jobbet, för nästa skift, har haft en jättebra dag sedan jag gick hem vid 11:30.
Tog mig en långpromenad ner mot stan, messade M för att kolla om vi skulle fika, men han hade redan haft lunch, fortsatte genom stan och bestämde mig för att gå upp och hälsa på pappa och mormor A.
När jag kom in på A's avdelning så hittar jag en före detta arbetskamrat i sängen mittemot A, hon har precis opererat om sitt ben som hon skadade för några år sedan och det blev aldrig riktigt bra, hon hade fått operera sig igår och hon tyckte redan att det kändes bättre, hon hade till och med gått till matsalen idag när det var lunch.
Tror nästa att A blev lite sur för att jag satt och pratade med henne en stund. MIn moster L hade även varit ner idag och hälsat på A, en bekant till henne hade tid på sjukhuset idag och då kunde L åka med, vilken tur för henne.
Blev nog kvar på den avdelningen nästan 1 timme, var tvungen att krama dem båda innan jag gick därifrån.
A var väldigt snurrig idag, men nu vet vi ju att det beror på den starka smärtstillande som hon måste äta, för att inte ha så ont.
Berättade att N var sjuk och att jag inte visste när hon skulle komma förbi nästa gång, det verkade som A förstod det.
Gick sedan ner till pappa, han hade nyss fått kliva upp, han hade vilat efter lunchen och var inte så mycket att prata med, han verkade jättetrött, försökte att hjälpa honom med några saker innan jag var tvungen att gå.
Tog vägen förbi hos N och M på väg hem, det hade kommit ett brev till avdelningen som N skulle ha, hon mådde fortfarande dåligt, krya på dig N.
Fortsatte hemöver och då gick jag genom stan igen och så över nya bron hem, tror jag gått över 2,5 mil hittills idag, men det känns lite i benen.
Käkade lite innan det var dags att gå på jobbet igen, och nu ska jag jobba till 22:15.
Ska kolla igenom bloggkoll om ni skrivit nåt nytt, men jag återkommer säkert mer under kvällen...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

Hoppas du får en bra kväll på jobb =)



Kramen....

2008-10-16 @ 19:17:51
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: A

Kolla Fass är alltid det första jag gör när jag får nya mediciner, så det är redan kollat....

2008-10-16 @ 20:11:41
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Än så länge har den varit bra, nu är det ju bara 1 1/2 timme kvar ungefär.

Bra att du kollat redan, man vet aldrig vad det kan vara för biverkningar...



Kram

2008-10-16 @ 20:27:50
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0