335 Skit...

...nu har jag kommit tillbaka igen. Klippte och rakade mig som jag bestämt mig för och sedan jag städat undan allt och duschat så bestämde jag mig för att gå till M och N, hade ju lovat M att få låna min klippapparat, jag tog en längre promenad då jag ändå var på gång.
När jag kom till M och N, så väckte jag dem, de låg i soffan för att vila lite, sorry, hade jag vetat det så hade jag låtit er vara i fred.
Jag uppfattade det som jag var välkommen i alla fall, vi satt och snackade och glodde lite på tv, jag släppte in Sigge och Sivan när jag kom, det är deras katter.
Sigge hoppade upp i soffan till N och då upptäckte hon att han hade en massa skit i håret i baken, och eftersom han är långhårig så var det inte så lätt att få bort det, det verkade som han varit lite lös i magen, han kanske har ätit någon olämpligt.
Det lyckades tvätta bort det tror jag men sedan när han kom in igen så såg han ut på samma vis igen, så det var bara att göra om det.
M ville att jag skulle försöka att klippa honom och jag sa, att han får väl skylla sig själv om det inte blev bra, han hade förmaningstal hur jag skulle göra,  och inte för att skryta, men han var jättenöjd när vi var klara.
När han var färdigklippt så fikade vi lite glass och det var smarrigt.
Innan jag gick hem så passade jag på att lägga över en talbok på minneskortet till min mobil, det var Liza Marklunds nya bok "En plats i solen", började lyssna på den på vägen hem och den verkar ju bra, återkommer med mer info om den när jag lyssnat klart.
Det är så skönt att ha något att lyssna på när man är ute och promenerar, ibland är det som att det blir så spännande att man kan gå hur länge som helst, vill höra ännu mer om vad som händer.
Trodde inte att klockan hade hunnit bli så mycket, hade missat början på Beck-filmen men fortsätter att titta på den ändå.
Måste kolla igenom bloggkoll.se för att se vad som hänt under tiden jag varit borta, återkommer om en stund igen, tills dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

God natt...

Sov gott =)



Kram

2008-10-12 @ 00:00:59
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:God natt själv min vän och sov så gott.



Kram

2008-10-12 @ 00:56:48
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag pratade med Nettan i går kväll och hon var fortfarande nöjd med både håret på Micke och hade nog fått bort skiten på katten..

Jag har aldrig kommit på vitsen med talböcker, är rädd för att jag ska somna eller inte kunna koncentrera mig på det som jag gör om jag lyssnar men jag ska nog testa nån gång och på en prommenad är det ju kanon :-D

2008-10-12 @ 12:02:33
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Egentligen var jag inte nervös över håret på Micke, om det hade blivit dåligt så har man ju kunna klippt ner allt istället, ungefär som jag har mitt, än om inte Nettan vill det.

Talböcker är toppen, du måste testa, man kan ju göra så mycket annat när man lyssnar, du kan laga mat, äta mat, diska efter maten och ändå lyssna hela tiden, jag gör det, men det är klart jag äter ju för det mesta ensam, det gör väl inte du.



Kram

2008-10-12 @ 14:40:45
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0