285 Intresserad...

...hittade i all fall en intresserad som ville fika med mig efter jobbet och det var min snälla syster N,  hon till och med bjöd mig på fika, de ni....
Innan detta fika så hade resten av arbetsdagen gått bra, jag flexade ut 15:30 som planerat, tog mig en promenad ner på stan och träffade N för en fika på Lilla Caféet.
Under tiden som vi fikade så bestämde vi oss för att åka upp båda två, för att hälsa på mormor A,  när vi kom upp på sjukhuset så var vi ju tvungen att få veta var hon låg, vi visste ju vilken avdelning hon låg på men inte vilket rum, träffade personal i receptionen som berättade för oss. När vi kom in och hälsade på A så blev hon glad att vi kommit dit, började prata med henne och då märkte vi hur snurrig hon var emellanåt, hon kunde inte förstå varför de hade tagit hennes säng och att hon skulle ligga i en säng med ramar, hon trodde att hon fortfarande var hemma där hon bor.
Vi talade om för henne hur det låg till och det verkade som hon trodde oss, i nästa ögonblick sa hon nåt lika tokigt igen och vi försökte rätta henne.
Hon hade visst hållt hela avdelningen vaken hela natten med sång, antar att det var religösa sånger det mesta, hon brukar låtsas att hon är troende, jag tror inte att hon är det i alla fall.
Under tiden som vi var där kom en sköterska in med en telefon till henne och så fick hon även  middag, hon fick fläskpannkaka till middag, jag delade upp den åt henne och hon åt med god aprit och tyckte att det var jättegott.
Hon fick även ringa till moster L och prata med henne och även lämna telefonnumret där hon kunde nå henne.
Vi lovade att rnga upp L när vi kommit hem för att rapportera och detta är nu gjort.
Vi sa till A att vi skulle titta upp nåt mer under helgen och eventuellt ta pappa med oss, det är rätt så länge sedan de träffades.
Vi pratade med en ansvarig sköterska när vi var på väg därifrån och fick veta att A brutit lärbenshalsen på samma ben igen som för 5 år sedan.
Jag sa till N att hon kunde åka hem när hon erbjöd mig skjuts hem, men jag sa att jag kunde promenera sedan jag varit hos pappa, allt för stegtävlingen.
N åkte hem för att äta och jag fortsatte till pappa för att hälsa på och han var givetviis inte hemma, han var som vanligt hos M, kanske måste börja skriva hans ex. eftersom de inte är tillsammans för tillfället.
Berättade för pappa om A och vad som hade hänt och han ville givetvis hälsa på henne, sa att vi kan göra det nån dag under helgen och han verkade rätt så nöjd med det.
Tog mig sedan en promenad hem, gick genom stan på väg hem, mest bara för att kolla hur läget på stan var.
Träffade även min granne C, innan jag kom hem, hon var på väg till Ö-vik, hon skulle på nån konsert, hon gillar visst blues, kommer inte ihåg namnet på artisten som hon nämde.
Z ringde ikväll nästan direkt som jag kommit hem, de hade precis kommit till Sverige, de hade avbrutit lägret en dag tidigare på grund av oväder och nu skulle hon komma hem tidigt imorgon bitti istället för natten mellan lördag och söndag, då blir det ingen sovmorgon imorgon heller antar jag.
Jag har även pratat med K ikväll, hon hade en lugn hemmakväll, hon skulle ut imorgon så hon måste väl ladda inför det antar jag, vi bestämde att vi skulle höras under söndag.
Nu ska jag kolla igenom bloggkoll.se för att se vad ni skrivit om idag, återkommer lite senare, tills dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Besvärligt när gammla människor blir sängliggande. Hoppas din mormor piggar på sig trots benbrottet.

2008-10-03 @ 21:37:05
Postat av: LillaNisse

>Susanne:Tack så mycket, det hoppas jag också, men visst vad som helst kan ju hända, hon är trots allt 94 år, hon har egentligen gjort sitt skift.



Kram

2008-10-03 @ 22:29:21
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Tessa

Hoppas att hon kan komma tillbaka någotsånär, det brukar ju bli som så att då något händer så blir det inte som förr för de äldre...

2008-10-03 @ 22:40:39
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Tack, det hoppas vi också, känns inte riktig beredd på nåt annan även om hon är gammal.



Kram

2008-10-03 @ 22:50:14
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0