278 Mormor...

...min mormor A är väl den i släkten som är piggast (ja nästan i alla fall), hon är 94 år och har ett humör och temprament och oftast är rätt så bra, det är roligt att träffa henne, umgås och retas med henne.
Igår hände en liten olycka, hon ramlade omkull av någon konstig anledning, min moster L såg till att hon tog sig till sjukhuset och hon blev inlagd där.
För cirka 5 år sedan så bröt hon A lårbenshalsen, och nu hade hon visst fått någon spricka i närheten av det, jag själv har inte pratat med varken mormor A eller min moster L om detta utan fått all information från N, hon kommer troligen att vara inlagd under några dagar i alla fall.
Nu har visst  L ringt till N och undrat om vi har tid att åka och hälsa på henne, eller om sanningen ska fram så har hon inte frågat, hon har en tendens att "prata kring", hon kan eller inte vill fråga rakt ut, om vi kan eller vill göra det.
Givetvis kommer vi att åka och hälsa på mormor A, men lite obstinat blir man ju när hon L inte kan fråga rakt ut, känns nästan som man vill skita i att åka dit bara därför.
Nu när N berättade detta för mig så sa jag att jag kanske går dit senare idag, när jag är klar på banken och stan, får väl se om vi åkter dit både jag och N, återkommer nog mer till detta senare, till dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: evans

Din mormor låter ungefär som min. Hon är i samma ålder, men ändå pigg och rask :)

2008-10-02 @ 18:24:26
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: A

Stackars lilla mormor....

Hoppas det blir bra =)

2008-10-02 @ 18:32:43
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Evans:va kul att hon är lika pigg som min mormor, det som är så roligt med min mormor är att man kan skoja med henne och hon är likadan själv.

>A:Det hoppas jag också, man vill inte tro nåt annat.



Kram

2008-10-02 @ 18:42:07
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0