Onsdag...

...nu har snart hela onsdagen gått, efter jobbet idag som har gått relativt bra så tog jag mig en promenad till sjukhuset fram och tillbaka för att hälsa på pappa och mormor.
Jag gick till pappa först, han var inte på sitt rum när jag kom dit så jag tänkte att han är väl på rymmen då menar jag att han var och hälsade på M, kom på att han kanske satt och käkade så jag gick till matsalen.
Mycket riktigt han höll på att äta, min pappa brukar inte missa nåt när det vankas fika eller mat, då kan han klockan minsann, satt och höll honom sällskap medan han käkade.
När han var klar skjutsade jag in honom på hans rum och så satt vi och pratade en stund, tyckte att han såg trött ut och frågade om han inte vilat något under dagen, men han sa att han hade sovit över 1 1/2 timme efter lunch, men han tyckte att han kände sig trött ändå.
Han berättade att M och N hade varit där igår men det visste jag ju redan men jag låtsades inte om det, tänkte att han får väl pratat när han väl har nåt att säga, och idag pratade han ju lite i alla fall, annars om M är där så sitter han mest tyst, vet inte om han inte vågar prata när hon är med, hon verkar ha en jävla pli på honom...svartsjuk är hon också...
Berättade för pappa att jag även skulle gå till mormor en sväng och lämnade honom, såg inte mormor i matsalen när jag kom till hennes avdelning, men en personal sa att hon ville äta på sitt rum.
När jag kom in i hennes rum så hittade jag henne i sängen och hon höll på att äta mat, hon kände sig trött och hade inte orkat gå upp för att äta så då fick hon mat på sängen istället, och det funkade bra.
Tyckte att hon var piggare än förra gånger jag var där och fick veta att hon hade tränat lite under dagen med sjukgymnasterna, det kanske var därför hon var trött....
Vi satt och snackade en stund och hon verkade inte alls lika virrig längre, vi hade riktigt trevlig, lovade henne att jag skulle komma dit i slutet på veckan igen och sa hejdå till henne.
Tog mig min promenad tillbaka hemöver, nu är jag på jobbet en stund, skulle hämta min ryggsäck som jag lämnat här och då tänkte jag att jag kan väl passa på att blogga lite när jag ändå är här, vem vet om min uppkoppling fungerar när jag kommer hem...
Jag ska nog göra mig klar för att gå hem nu och få i mig nåt i magen, men jag återkommer...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

God natt....Sov gott



Kram

2008-11-05 @ 23:47:59
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Tessa

Ja, M och B verkar ju verkligen vara som skinnet på picken som Micke säger av och på hela tiden S

Jag hoppas att din torsdag blir bra!

2008-11-06 @ 07:53:15
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>A:God natt och godmorgon...

>Tessan:Håller med dig om hur de är...hoppas också att dagen blir bra...

Kram

2008-11-06 @ 08:27:34
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0