Min dag...

...än så länge har varit rätt så slapp....hade tänkt tvätta idag men lusten infann sig inte riktigt, var ner i källaren och bokade om tvättstugan till på torsdagkväll istället, försökte kolla med grannarna som bokat efter mig om det ville tvätta istället för mig, men ingen hade möjlighet att ta min tid.
Fick besök av min dotter Z och S hennes pojkvän, de var hit för att hämta en nyckel som hon skulle ta reda på, vi fikade och satt och snackade, hade jättetrevligt, pratade om utbildningar och arbeten, känns skönt att kunna bidra med nåt i diskussionen.
Båda två är rätt så inne på att försöka fortsätta att utbilda sig och jag själv tror inte att det är en dum idé eftersom vi verkar vara på väg in i eller redan har hamnat i en lågkonjunktur, kan ju vara rätt tillfälle att plugga då och kanske komma ut på arbetsmarknaden när det är på väg upp igen.
Får väl se vad de bestämmer sig för, det var i alla fall en givande diskussion.
Sedan de gick så har jag pratat med både N och M, hade glömt bort att N jobbade idag, det hade visst varit mycket att göra på jobbet idag, stackars N.
M ringde upp mig lite senare, han var upptagen i telefon när jag ringde, vi hade ett rätt så långt samtal, det är så lätt att prata med honom, vet inte om han upplever det likadant men det är bra med en kompis som kan lyssna och låna ut sina öron när man behöver nån att bolla med....
Nu måste jag nog börja fundera på nån mat, känner mig inte så hungrig än men jag kan nog inte vänta med att äta alltför länge, det är ju inte så bra att äta för sent på kvällen heller....men jag återkommer....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Lennart

Har också haft en slapp dag. Pysslat med lite smått och bl a strykit några skjortor, har tre kvar som ligger i soffan, men lusten försvann plötsligt.

2008-11-23 @ 19:49:38
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Lennart:Det är ju för skönt att ha en slapp dag och även kunna sluta när lusten försvinner...

Kram

2008-11-23 @ 19:52:33
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Gunzan

Slappardagar är bra dagar.

Skönt att kunna tillåta sig det ibland utan dåligt samvete.

:)

2008-11-23 @ 21:53:29
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Gunzan:visst är det så, man kanske skulle tillåta sig det oftare bara....

Kram

2008-11-23 @ 22:53:21
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0