Home alone...

...så då var man hemma igen efter en bra dag på jobbet, mitt extrauppdrag på jobbet gick jättebra idag, kanske börjar få kläm på det här, får väl se nästa onsdag och torsdag då det är dags igen....
Åkte och hälsade på pappa och mormor  efter jobbet, tyckte det kändes lite för kallt att ta en promenad, då min förkylning fortfarande är kvar så vill jag inte dra i mig en massa kall luft, därför var jag lat och tog bilen.
Gick in till pappa först och han hade sällskap av M, de verkar vara ihop nu igen, hon gick nästan på en gång när jag kom, hon sa att hon skulle gå in till sig och äta, är inte så säker på det, verkar som  hon försvinner nästan direkt vi kommer dit...konflikträdd...
Såg att pappa hade ringen på sig igen och frågade om de var tillsammans igen, då tittade han frågande på mig och undrade vad jag menade och jag sa att när jag var hit i fredags sa du ju att du inte ville ha henne längre....då svarar han att han inte minns vad han sagt åt mig.....fan, va trött jag blir på det här, har även ringt till M och N och beklagat mig...
En stund senare kom en personal in och sa att det var middag, så jag följde med pappa till matsalen och höll honom sällskap medan han käkade, i dag var det raggmunk på matsedeln, han verkade gillla det...men om jag ska vara ärlig så äter pappa nästan allt...det enda han inte tycker om är bruna bönor.
Tog tillbaka pappa till rummet och berättade att jag skulle gå ner till mormor en sväng, hon satt i matsalen när jag kom dit, hon åt bara några mackor och nyponsoppa, hon har fått för sig att hon inte kan äta nåt annat.
Försökte prata med henne men idag var hon så döv så hon hörde nästan ingenting, när  hon var klar så gick vi in på hennes rum, tänkte att hon kanske hör bättre när det blir lite tystare och lugnare, visst blev det lite skillnad men inte så stor skillnad, fick nästan skrika åt henne för att hon skulle höra vad jag sa, jobbigt när man har lite ont i halsen,

Min mosten L ringde medan jag var där och givetvis började hon att beklaga sig över att mormor inte äter nåt, jag sa åt henne att det är nog ingen risk att hon svälter ihjäl... när jag pratat klart med L så satt jag och mormor och försökte prata en stund men det var alldeles för jobbigt så att jag skyllde på att jag var tvungen att åka hem och laga mat, ja, jag vet att det är fult att ljuga men mormor läser inte min blogg....är det inte det som kallas nödlögn elller en vit lögn????
Åkte sedan hemöver men stannade till på Ica för att handla lite, hade tänkt köpa med mig en pizza hem men de hade inte den sorten som jag ville ha så det får bli en pizza på pizzerian imorgon istället....
Pratade med M och N förut och M är fortfarande hemma och är förkyld, stackars honom, ni vet väl hur det är när en karl är förkyld....krya på dig M...
Så nu sitter jag här igen, ensam i min lägenhet med min dator i knät och jag känner mig så hemma, det är väl ungefär så som jag tillbringar nästan alla kvällar nu, förutom när jag jobbar kvällar...
Nu ska jag gå och kolla om jag kan hitta nåt att käka, men jag återkommer nog lite senare....

Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0