Min kväll...

...åkte upp till pappa efter jobbet och när jag kom fram så väntade jag till N kom dit, hon jobbade lite längre än mig. Gick upp till pappa och satte oss för att prata lite förstånd men honom och döm av vår förvåning, idag var han riktigt resonabel,  han lyssnade faktiskt och han blev överbevisad av N flera gånger och då kändes det som han trodde på oss ändå.
Följde med  honom ut till matsalen för att äta middag, vet inte om pappa åt på ackord idag för jag tror att han hade ätit upp allt på 5 minuter, gick sedan ner till mormor en sväng och pappa följde med.
Mormor låg i sin säng när vi kom dit och hon verkade otroligt trött och svamlig och så hörde hon nästan ingenting, hade ingen hörapparat inne heller, hon satte in den en stund men inte hörde hon bättre för det. Vi fick i alla fall ett bra besked från henne, hon hade varit på röntgen idag och fått besked om att det läkt jättebra och att hon skulle få börja att belasta benet lite och sedan börja träna, om jag förstod henne rätt så hade doktorn sagt att hon borde kunna gå som tidigare inom 5 veckor och det låter jättebra, själv trodde hon att hon skulle vara hemma igen till jul, får väl se hur det går med det.
Antar att hon hade fått någon värktablett inför röntgen eftersom hon var så trött och svamlig...
Vi sa hejdå till henne och följde med pappa upp till hans rum igen, innan vi åkte därifrån så frågade jag pappa om han sett råttorna och mössen nåt nyligt då, då svarar han: -det är bara inbillning att jag ser dem, vad är det som har fått dig att ändra dig sa vi då och då berättade han att han fått träffa doktorn och han hade förklarat för pappa hur det var och att han skulle få nån medicin som gjorde att han slapp de här hallucinatiionerna, då frågade jag om han trodde på doktorn då eftersom vi sagt samma sak till honom tidigare, och det gjorde han givetvis, vilket är bra att han tror på någon i alla fall....
Vi sade hejdå till honom och åkte hem efter det, sedan jag kom hem så  har jag inte alls gjort nåt nyttigt, förresten det var väl en lögn, har ju lagat mat och ätit, även diskat undan efter maten, sitter nu framför tv'n med datorn i knät och känner mig less, trött och ensam, blir nog tidigt sänggående ikväll, hoppas att ni har en roligare kväll än mig, kanske återkommer senare....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0