Lördagkväll....

...så nu sitter jag här igen en lördagkväll in min ensamhet, det är ju självvalt så jag klagar inte....har ju mitt vanliga sällskap i knät och hon värmer mig som vanligt...hon är en trogen vän....min dator alltså....ni trodde väl inget annat....
I morse vaknade jag av min mobil ringde, hann inte svara innan de la på, såg senare att det var en kompis som ringt upp och då kom jag på att han var på väg till Canada och ville nog bara ringa och snacka en stund....
En stund senare ringde mobilen igen men då var det en annan kompis som ringde, låg kvar i sängen och jag tror jag pratade i flera timmar, under tiden ringde det även på dörren, kollade genom titthålet och såg att det var Jehovas Vittnen, brydde mig inte om att öppna för dem, nej tack inte en chans....
Började sedan att kolla på skidåkningen på tv och så ringde M och frågade vad jag gjorde och sa att de var på stan, skyndade mig att få på mig kläderna och stack iväg till stan....
Träffade dem på fiket i gallerian och satte mig för att fika med dom, satt nog säkert och fikade och snackade över 1 timme innan vi gick vidare...
En stund senare skulle de åka hem men vi sa hejdå och jag fortsatte kolla runt på stan, hamnade på Expert och hittade en tv till ett bra pris, har haft en låne-tv som syrran kasserat, men nu tyckte jag det var dags att köpa en egen tv, ringde till M och frågade honom om lite råd och så och till slut beslutade jag mig för att köpa den....
Åkte förbi M och N på vägen hem och frågade honom om bärhjälp och givetvis ställde han upp.
M och N höll på med ett spel när jag kom dit så jag var också tvungen att testa inna vi åkte hem till mig, det gick bra att bära upp tv'n och M hjälpte mig att installera den och bära bort den gamla, vi fikade lite innan vi åkte tillbaka till dom.
Vi spelade lite mer tv-spel innan vi bestämde oss för att åka och käka, vi åkte till vår vanliga pizzeria men idag blev det en kebabtallrik med strips istället för pizza, gott....men jag är säker på att jag kommer att ha träningsvärk imorgon på grund av spelandet, men det var kul som fan....
Skjutsade hem M sedan och tackade honom för hjälpen och åkte sedan hem, såg slutet på Stjärnor på is och det var väl rätt så väntat att Markus skulle vinna, i alla fall tyckte jag det.
Har sedan pratat en lång stund med en kompis i telefon och det kändes skönt, känns som det är så länge sedan vi pratade med varandra och som vi hade jättemycket att prata om....
Måste avsluta nu för att se vad ni haft för er idag, återkommer nog....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

Vad mycket du gjort idag...

Kul med ny tv =)

God natt och sov gott

Kram

2008-12-07 @ 00:46:44
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Det känns som jag haft fullt upp men det har varit kul ändå....visst är det kul med en ny tv...godnatt och sov gott du också

Kram

2008-12-07 @ 00:58:21
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: ejmis

Önskar dig en skön och solig söndag!

2008-12-07 @ 11:56:19
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: zoe

hej! det är ingenting speciellt som hänt, det kändes bara som om jag var glad igår igen :)

2008-12-07 @ 12:06:45
URL: http://zoelidbom.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:hoppas att du också får en bra och skön söndag...

>Zoe:okey, trodde det var nåt speciellt men det är ju bra att du känner dig lite gladare...

Kram

2008-12-07 @ 12:14:16
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0