Julafton.....

...så då har nästan hela min julafton gått. Jag låg länge i morse, klev inte upp förrän 10-tiden, latade mig i flera timmar, till slut fixade jag paketen till flickorna.
Jag hade tänkt att jag skulle åka upp till pappa innan vi skulle åka och käka men jag hade samtidigt blivit bjuden till D och flickorna innan vi skulle äta och innan jag var klar med dusch och fått på mg kläderna så fanns inte tiden att ta sig till pappa.
Tog bilen med med mig för att det skulle gå snabbare dit, blev bjuden på lite glögg när jag kom dit och den värmde skönt, sedan var det dags att gå till restaurangen för vår julmiddag.
När vi kom dit så var det inte så lång kö, vilken tur, vi gick in och letade fram vårt bord sedan ringde jag till mina systrar S och N för att kolla om de var på gång, S och S var ute på parkeringen så K gick och gav dem biljetterna, N skulle åka med pappa i taxin och M skulle ta deras bil, de kom några minuter senare.
N och M kom in med pappa och vi lotsade fram honom till hans plats, det är ju i, men det är inte så lätt i en trång lokal när han sitter i rullstol, men det gick i alla fall.
Vi började att hämta oss lite mat, det var rätt så lång kö till det kallskurna men efter en stund glesnade köerna ut, maten var jättegod och jag käkade så jag känner mig som jag inte behöver äta nåt mer förrän imorgon tidigast....
Färdtjänsten skulle komma och hämta pappa vid 16:45 och pappa ville att N skulle följa med  honom tillbaka och det gjorde hon, M åkte samtidigt också för att hämta henne.
Vi andra satt kanske kvar i en kvart till och sedan följde jag med D och barnen hem för att de skulle få öppna sina julklappar, K och Z blev jätteglada för dina julklappar, jag hade köpt en ny mobil till K och en Ipod till Z. Jag själv fick som en delikatesskorg av flickorna, den var fylld med vin, ost, kex, korv och frukt, ser jättefin ut, förresten så var det 2 cd-skivor med i den också....tack så mycket K och Z.
Blev kvar en liten stund till efter de hade öppnat sina julklappar innan jag åkte förbi hos N och M för att lämna en julklapp från flíckorna, stannade inte kvar utan åkte hem direkt efter det.
Så nu till slut sitter jag här hemma igen i min lägenhet i min ensamhet som vanligt, men det trivs jag ju rätt så bra med, ska inte klaga....det är ju mitt eget val....
Har tv'n på men har inte hittat nåt intressant att titta på ännu, men man kanske ska gå och lägga sig tidigt för en gångs skull, det händer ju inte så ofta, känner mig lite låg idag också, vi får se hur jag gör, kanske återkommer senare....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0