Äntligen....

...tillbaka på jobbet, gillar inte att vara ledig om jag inte har nåt speciellt att göra....men nu är jag tillbaka i vardagen som tur är....
Har fått lite klagomål av nära och kära på grund av dålig uppdatering men inspirationen har inte riktigt infunnit sig och så har jag ju varit ledig,....även från bloggen.
Har tillbringat en del av ledigheten med att spela Nintendo Wii med M och N, en kväll vi var där så var både K och Z med också, tror att det var på juldagen och då spelade vi i 6--7 timmar.
I lördags hade jag hela det ovanstående gänget på middag, bjöd på indisk mat och det var uppskattat, N och M fick med sig en massa matlådor hem, tänkte jag skulle vara lite snäll med dom och så slipper jag ju äta samma mat i flera dagar efteråt...
Igår var jag upp och hälsade på pappa och mormor en sväng, mormor stendöv som vanligt och pappa så väldigt trött och slut ut, men det blev väl nån timme där uppe i alla fall.
När jag satt hos pappa så fick jag ett samtal från en kille som skulle komma förbi idag och hjälpa oss med energideklaration på vår fastighet, så där rök den sovmorgonen, men jag får väl sova igen det nån annan dag.....
När jag ändå var uppe och vi var klara för dagen så skyndade jag mig att duscha och få på mig kläderna, sedan hade jag en fika med syrran N på stan, vi hade en rätt så trevlig stund, i alla fall  tyckte jag det....
Sedan har jag gjort nåt idag som jag inte gillar, det var ju dags att betala räkningarna, fy fan va tråkigt, en glad nyhet var i alla fall att 2 räkningar kunde jag spara till nästa månad hade inte sett att förfallodagen var förrän i början av februari, så lite glad fick jag bli....
Nu ska jag börja att jobba igen.....kanske återkommer...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Ja usch, jag har också tryckt på de magiska knapparna som gör att man blir fattig.. Nettan skryter så mycket om ditt recept så jag tycker att du kan lägga ut det här på bloggen :-D

2008-12-29 @ 19:37:44
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: ejmis

Indisk mat? Vad gjorde du då för gott?

2008-12-29 @ 19:48:30
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Visst är det för jävla jobbigt med att betala räkningar, när det gäller min matlagning så är det hemligt och du vet att det lagas med kärlek, det är det som är hemligheten....

>Ejmis:Jag bjöd dem på Chicken Tikka Masala, Chicken Korma ris och naanbröd, gott....

Kram

2008-12-29 @ 20:03:38
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0