Lördagsmorgon....

...vaknade i morse av mobilen som spelade "He ain't heavy he's my brother" med The Housemartins, jag visste precis vem som ringde. Det är rätt så bra att man kan lägga in olika ringsignaler för olika personer..
Det var en kompis som ringde och ville prata av sig lite, vet inte om jag kunde tillföra nåt, men jag försökte i alla fall, Igår hade jag tänkt att åka till pappa efter jobbet, men innan jag kom iväg dit så hade syrran N skickat ett sms till mig om att hon och M redan varit där, och då kändes det onödigt att även jag skulle åka dit, han blir trött av för mycket besök, och jag antar att han även hade sin "käresta" M där.
Ringde istället till min äldsta dotter K, hon och hennes kille M var hos hans faster och käkade middag, skitdålig mottagning på telefonen där, så samtalet bröts ett antal gånger. K ringde upp mig när de var på väg hem så vi kunde prata en liten stund i alla fall, hon har fortfarande inte hittat nåt arbete, hoppas att det snart löser sig, tror det i alla fall...
När vi pratat klart så ringde jag till min yngsta dotter Z, hon och hennes kille S, höll på att laga mat, så det kändes som hon inte hade tid att prata med mig, vílket jag har full förståelse för, får väl försöka nå henne senare idag för att prata mer...
Jag blev själv hungrig då jag hörde om matlagningen så jag kokade tagliatelle och stekte några köttbullar, satte mig sedan framför tv'n och käkade, vet inte varför jag sitter där och käkar, kanske är för att jag bor ensam och tycker det är så tråkigt att äta ensam??
Syrran N, ringde sedan, de skulle åka och hälsa på nån, hon sa att jag kunde åka till huset ändå, för att uppdatera min dator om jag ville, talade om att jag redan gjort det och att vi kunde väl höras/träffas senare under kvällen....
de skulle själv få besök senare under kvällen så vi pratade inget mer och jag kände inte att jag hade nån lust att åka dit då...att vara social med nån jag inte känner förutom N och M hade jag ingen lust med..
Ska nog ringa till dem och höra vad de har för planer idag?
Resten av kvällen tillbringade jag framför tv'n, hittade inget speciellt att titta på, men satt givetvis kvar där och bara glodde....tror klockan var halv 2 när jag gick och la mig...har i alla fall sovit bra...och länge....
Nu ska jag fixa frukost, fastän klockan är nästan halv 12 och försöka göra mig i ordning för att kanske hitta på nåt...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Anima Mea

Kära LillaNisse,
Jag får en känsla av att du är lite deppig, och att du har varit det i några veckor nu. Kanske borde du försöka analysera orsaken och se om du kan göra något åt det. Själv känner jag tydligt när jag ramlar ner i mina svarta hål. Det blir väldigt konkret. En smygande nedstämdhet kan vara svår att komma åt, men det är viktigt att lyfta upp den i ljuset, så att den inte får chansen at bli permanent. Allt gott!

2007-09-15 @ 11:44:28
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag trodde i min enfald att jag tillförde dig nått också i vårt samtal, men jag vet inte hur jag ska tolka det du skriver. Jag är väl en del av roten till det onda. Kram

2007-09-15 @ 13:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0