Klippning....

...idag, har jag varit en snäll son. Eftersom jag jobbar kväll idag så åkte jag och hälsade på min pappa på förmiddagen. Han har tjatat ett tag om att jag ska klippa honom, ja, jag har en hårklippningsmaskin.
Jag brukar klippa mig själv ungefär var 3:e vecka och då passar jag på att fixa skägget mitt också.
Jag försöker klippa pappa en gång i månaden i alla fall, så idag var det dags, nu är han nyklippt och nöjd.
Varje gång jag klippa honom så frågar han:, - och hur mycket vill du ha för det här? och varje gång svarar jag:
 -som du vet så tar jag inte betalt av dig, det bjuder jag på. Han blir lika glad varje gång för det, kanske för att då kan han spela dagens dubbel ännu fler dagar. Det är dagens höjdpunkt för honom, givetvis även när han träffar sin käresta M.
Kvällen på jobbet har varit rätt så lugn, jag fick ett litet problem som tog hela min "röda tid" att försöka reda ut, det är tur att man har snälla kollegor, som man kan dryfta svåra frågor med, då menar jag jobbrelaterade frågor, inte personliga, till det har jag en del andra snälla vänner, som ställer upp.
Ibland så kan det vara svårt att hitta rätt person att prata med... frågan eller funderingen som man ställs inför kanske berör nån/några av de personer som jag vanligtvis pratar med och då känner jag att jag behöver nån annan, bloggen brukar vara bra då...
Ska även jobba kväll imorgon, syrran N, ska ha ett möte imorgon kväll och hade valt att jobba imorgonkväll, det var innan mötet var fastlagt, snäll som jag är så tog jag på mig att byta pass med henne, det ger ju mig lite extrapengar och samtidigt hjälpte det henne. Enda nackdelen är att jag måste jobba till 17:45 på fredag.
Jag vill helst sluta så tidigt som möjligt på fredagar...men det går säkert bra ändå...
Ikväll ringde M, syrrans kille, han frågade vad jag gjorde...så jag svarade att jag jobbar ju, vi måste få vår nyckel, jag har en extranyckel till dom i min bil, vet inte vad de hade gjort, antagligen så låste N dörren när hon åkte för att hämta M och hade inte kollat om hon hade nyckeln med sig, jag kan se framför mig, vad stressad hon var...oj oj oj, stackars M. Måste nog ringa till dem sen ikväll när jag kommer hem, för att höra vad som hade hänt? Samma sak kan säkert hända mig, jag är den enda som har nyckel till min lägenhet, tror att jag ska lämna en av mina extranycklar hos N och M, kan vara bra om man råkar ut för att tappa nyckeln. Jag kan inte låsa in min nyckel i lägenheten i alla fall, man måste ha en nyckel för att kunna låsa.
Har precis svarat på ett sms från Z, hon är i Tyskland på träningsläger, hon har åkt på en förkylning, men hon kan träna ändå. Hon kommer hem på lördagmorgon och jag har lovat att hämta henne vid tåget, vet fortfarande inte vilken tid som gäller, antar att det kommer fler sms under veckan.
Nu måste jag avsluta för denna gång, men...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Gunzan

Det var ett tag sen jag bloggade och läste bloggar. Har haft lite att stå i men jag behöver verkligen bloggningen, för det ger mig andrum, en stunds stillhet och reflektion.
Så på söndag KAN det ha lugnat ner sig lite för mig och då ska jag ägna mig åt blogg-världen.
Ses på lördag vettja!
Kram
Gunsan

2007-09-26 @ 23:52:44
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>Gunzan:Jag vet att ni har mycket just nu, men som du vet lugnar det ner sig till slut, allt jobb menar jag. Ibland upplever jag att bloggandet kan kännas som ett tvång, då man inte egentligen har nåt intressant att skriva om. Vi syns...
Kram

2007-09-27 @ 00:13:20
URL: http://lillanisse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0