En liten stund över för att skriva nåt..

Har en liten stund över för att skriva lite, igår kväll gjorde vi färdigt hallen hos min syster och hennes sambo, SKÖNT. Det har gått jätttebra och det blev snyggt och det känns skönt att det blivit klart och att det snart är helg.
Min syster har en tendens att bli väldigt stressad, när allt inte går lika fort som hon tycker att det bör göra, men det är helt OK, vi vet hur hon är, man behöver inte bry sig så mycket. Hon sa till oss häromdagen att "så här lång tid tar det inte på Roomservice", att försöka förklara för henne att programmet bara är en timme och att man ej får se alla problem som uppstår för dem, verkar hon inte vilja förstå, man ska inte bry sig så mycket, lägg det i låda 2.
Det som jag lägger i låda 2 är saker som jag ej själv kan påverka, ingen mening att reta upp sig över saker som man ej kan göra någonting åt.  Det var en föredetta arbetskompis som lärde mig detta för flera år sedan när jag var sjukskriven under en längre period och mådde väldig dåligt, kommer att skriva mer om det längre fram i något annat inlägg. 
Har inte planerat någonting till helgen ännu, har pratat med mina döttrar men ännu ej bestämt något med dem, får väl ta tag i det igen.
Jag har varit in och kollat till mina "stammisar"(bloggarna som jag läser varje dag) men några av dem hade inte hunnit att skriva nåt än. En av dem PapaMac hade beskrivit en känsla som jag själv känner igen sedan tidigare, eftersom jag själv separerat och inte alltid kommit överens med min föredetta.
Känner det som att det är viktigast att barnen har det bra än om vi inte alltid tycker/tänker likadant.
Det är väl konstaterat att män och kvinnor tänker olika, ibland funderar man över om inte vi män måste vara tankeläsare för att inte stöta sig med kvinnor??
Nu måste jag sluta, återkommer senare.
vi hörs/syns senare
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0