Nu är det semester...

Nu har jag gått på semester, 8 dagar ska jag vara ledig, sedan ska jag jobba 3 dagar och ha semester 2 dagar till.
Trodde aldrig att jag skulle hinna att skriva nåt idag, har läst igenom alla mina "stammisar", bloggar som jag läser varje dag, vid varje ledig stund.
Jag känner mig överlycklig idag PapaMac har börjat att blogga igen, hittade en länk på hans sida till en annan blogg som jag också brukar läsa och Grannen (tack så mycket för att du hälsade till honom)som brukar träffa honom ibland, kanske har hon övertalat honom att börja skriva igen?

Min dotter K, har börjat att skriva en bok, hon har lagt ut första kapitlet på sin blogg och hon har talang för att skriva, eventuellt så kommer jag att länka till hennes sida längre fram, måste fråga om det är OK först.
Även min andra dotter Z, bloggar, K tror att hon bloggar för att tävla med henne, men hon har sagt att så är det inte, och jag tror faktiskt henne, det känns skönt att skriva av sig i sin ensamhet ibland när man inte har nån att prata med, det tycker jag i alla fall...

Har precis pratat med P, min arbetskamrat som är tjänstledig för arbete på annan ort, närmare sin son M. Tanken var att jag skulle åka och hälsa på honom på min semester, men nu är hans mamma där och sköter om honom, så vi har bestämt oss för att det kanske blir längre fram. När jag skriver att hon sköter om honom så är det för att han slarvar med maten, han äter aldrig frukost eller lunch, jag undrar om han äter middag, har hört att en del kan leva på kärlek...kanske måste kolla med honom om det är så det går till...
Jag själv är lite överviktig, men det kanske beror på för lite kärlek... kanske måste fråga syrran N, hon håller säkert med mig, klagar ofta på för lite kärlek...tror att det bara är snack...

Måste nog åka dit nu när jag slutar men innan det måste jag en sväng till pappa, igår var N dit, och det hade inte varit speciellt upplyftande, som vanligt var "flickvännen" där, och då är det svårt att få kontakt med honom.
Tror att vi måste ta ett snack med personalen igen, vi har uppfattningen att han är alldeles för trött, han orkar inte med att "fria" hela dagarna. Vi har försökt att tjata på honom att han skall försöka att lägga sig efter lunchen och vila tills det är dags för eftermiddagskaffe, men det har bara hänt 1 gång, och då satt "flickvännen" där vid hans sida hela tiden.
Ibland lägger hon sig efter lunch, men då verkar pappa hitta på en massa andra saker istället för att vila, påstår ibland att han tränar, pyttsan, rörligheten i hans arm verkar då inte bli bättre, snarare sämre.
Vi får väl ta tag i detta under semestern, då har man ju möjlighet att besöka honom på andra tider en efter jobbet, återkommer med hur detta går.

Igår kväll efter jobbet var jag på väg till syrran och hennes sambo, de hade tillbringat dagen på Rotsidan och jag ville höra hur de haft det.
När jag var på väg dit så ringde en arbetskamrat M och frågade om jag inte kunde komma förbi hos honom, han och barnen var ensamna och ville ha lite sällskap.
Det är en jättebra arbetskamrat, han kommer från Iran och han har vid flera tillfällen när vi pratat berättat om delar av sin flykt från Iran, det måste vara hemskt att fly från sitt land, tror inte att nån som inte gjort det kan förstå det, försöker att sätta mig in i det och tycker att man förstår men det är nog bara en del av hur hemskt det måste vara.
Vi har haft rätt så djupa diskussioner ibland om religon med mera, men han försöker inte "pracka på" sin religon på mig, som en del andra försöker att göra, det känns skönt...
Tillbringade säkert 1--2 timmar där innan jag åkte hem, gick ut i garaget och hämtade 2 lådor öl, som jag beställt  och betalade honom för, får se hur länge de räcker, blir nog kanske fest till helgen....känns som det beror lite på vädret...inget kul att vara ute och festa i dåligt väder...

På väg därifrån så åkte jag till N och M, det brukar skoja och säga att jag ser ut som en "turk", bara för att jag blivit lite solbränd, de hade bränt sig under dagen på Rotsidan, om jag ska skoja med dem så får jag väl säga att de såg ut som 2 kokta kräftor...rätt så röda alltså, men det brukar ju lägga sig, övergå i lite mer brun nyans efter ett tag...antar att de blir sura nu, men det får dom ta...
Vet inte hur ofta jag kommer att uppdatera bloggen under min semester, då min uppkoppling hemifrån är via modem och skittrög, så får vi se, jag hoppas att ni har förståelse för detta...lånar väl kanske N och M's dator???
Tills dess, ha det så bra...
Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: grannen

mitt första besök här! hej lilla nisse! :-D

2007-07-24 @ 23:28:30
URL: http://proud2b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0