Boktips.....

Nu är det väl dags att försöka skriva några rader igen, eller som nån bloggkompis sa:skita ur sig någonting....
Jag kommer inte ens ihåg när jag var inne här och skrev senast, ikväll jobbar jag i alla fall, andra kvällen på raken och vi har en jättelugn kväll, skönt...då kan man ta sig tid att skriva lite.
Det var otroligt skönt med sovmorgon imorse, kom inte i säng förrän klockan 2, håller på att läsa Unni Drougges nya bok "Boven i mitt drama kallas kärlek", tycker att den är väldig läsvärd faktiskt, man har hört så mycket om den och då vill man ju själv bilda sig en uppfattning, jag brukar även läsa hennes blogg, ni som är intresserade kan klicka på denna länk "Unni". Tack för att jag fick låna boken...
Nu till nåt helt annat, jag har fixat julklappar till mina kära döttrar K och Z, har gått ihop med D min före detta, kändes lite bättre att göra det så att det blir nåt värde på klapparna, får väl hoppas att det duger åt flickorna, ska väl köpa några småsaker till kanske, om de nu kan vara snälla barn???
Själv får jag väl hoppas att få någon ask med godismarmelad, brukar få det varje jul, inget fel på det, jag älskar det.
Annars, brukar vi vuxna inte köpa julklappar åt varandra, tycker bara att det är som att byta pengar, det är väl bättre om man själv unnar sig något som man vill ha, eller hur??
Förresten, jag kan skvallra lite, pappa har förlovat sig med sin käresta M, syrran har fixat ringar till dom och vem som satte in förlovningsannonsen vet vi inte, antagligen nån av M's barn.
Vi tycker i alla fall att det är roligt att de kommer så bra överens, jag menar att han är ju inte omyndigförklarad bara för att han inte klarar sig utan hjälp längre...
Nu måste jag försöka att avsluta detta men

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Multimorsa

Har svårt att förstå att det finns de separerade som kan samarbeta så till den milda grad att man köper julklappar ihop. För mej låter det som en utopi - själv räknar jag dagarna till nästa samarbetssamtalshelv... och hoppas utan större förhoppning att det ska leda till att vi åtminstone ska kunna prata utan stöd av andra.
Oj va bittert det här blev, det var inte meningen. Egentligen är jag ganska glad nu för tiden.

2007-12-05 @ 20:41:01
Postat av: LillaNisse

>Multimorsa:Visst har vi det bra, ja menar vi som kan samarbeta, hoppas att du/ni också hamnar där någon dag.
Det är lugnt, jag tolkade inte det som bitterhet, det är väl bara fakta för en del.
Hoppas att du har det bra på det nya jobbet.

Kram

2007-12-05 @ 20:59:34
URL: http://lillanisse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0