Vilken dag...

Denna dag började med att jag åkte till jobbet, och när jag kom hit så hade jag glömt mitt kort, så jag tog mig inte in, bara att åka hem igen för att hämta det...
Kom tillbaka på jobbet efter 5 minuter, så upptäckte jag att jag även glömt min matlåda, faan, får väl äta när jag kommer hem i eftermiddag.
Gick upp till köket för att ta mig en kopp te, kom då ihåg att jag skulle ha köket, 2 diskmaskiner att tömma från igår kväll.
Gjorde det innan jag läste tidningen och loggade in mig för att läsa alla mina "stammisar", många ny inlägg att skriva kommentarer på...
När jag sedan träffade min syster N, ja vi jobbar på samma arbetsplats, så berättade hon att pappa ringt henne igårkväll.
Han ville att hon skulle vara vittne när han och M "flickvännen" ska gifta sig!!!Han har surrat om det ett tag och vi har inte tagit honom på allvar....
Nu sa han att de var tvingade att gifta sig för att få bo i samma rum, va faan, de har ju bara känt varandra i cirka 6 månader...
De är ju vuxna så de måste själva bestämma vad de vill göra, men, det får ju en massa konsekvenser som jag tror att de inte tänkt på....både ekonomiska och andra.
Ringde till en av hennes söner för att berätta detta, var inte säker på att de visste nåt, och det gjorde de inte, han blev knäpptyst i telefon och jag fick dra orden ur honom...han skulle i alla fall prata med sina syskon och med sin mor.
Pratade med N igen, vi kom överens om att jag skulle ringa till sjuksköterskan för boendet, för att höra om det finns regler för detta, fick då veta att det finns ett rum på varje avdelning som är avsatt för par, och om de anhöriga ger sitt medgivande så behöver de inte vara gifta för att få dela rum, puuh va skönt.
Hon sa även att för tillfället så finns det inga såna rum lediga, det känns bra...
Ibland när vi hälsar på pappa så kan det vara svårt att föra ett samtal med honom bara för att hon finns där, hon lägger sig i vad vi pratar om och upprepar vad pappa säger.
Mina döttrar tycker inte alls det är roligt att åka dit längre, har sagt att jag förstår dem och sagt att de inte behöver göra det. De ska bara hälsa på farfar av egen fri vilja, för att de vill det och inte för att jag/vi ber dem...
Meddelade N vad som gäller och vi har bestämt oss för att åka upp till pappa när vi slutar för att berätta vad som gäller...
Har även en annan syster S, har inte pratat med henne om detta ännu, vi pratar inte så ofta, men nu måste jag nog ringa till henne om detta...
När jag pratade med sjuksköterskan frågade jag henne om hur pappa mår, fick veta att han blodsocker är jättebra och att såret på foten läker bra, det har blivit mycket bättre.
Pappa äter fortfarande medicin för "fantomsmärtor" och häromdagen när N var där, så frågade hon honom om han fortfarande har "fantomsmärtor" och hur det känns, så svarade han:
-Det borde väl du veta, så ofta som du har ont i huvudet, han tycker nog att hon amputerat sitt huvud..
Hon berättade även att det skulle vara en vårdplanering på måndag, ska meddela mina systrar detta, tur att jag jobbar kväll på måndag, behöver inte ta ledigt för mötet då.
Nu har jag slut både på röd tid och min lunch, måste bara upp i köket och kolla läget, så...
Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Dotter

Åke Edlund ringde mig nyss och ville träffas till veckan. Han tykte att jag verkade vara en bra person som skulle kunna hjälpa klubben att få ett litet lyft. Det blir kanske bara några timmar i veckan, men det blir en liten inkomst i varje fall. Tack för tipset om personlig assistent. jag har sökt jobbet nu och hoppas på det bästa.

2007-08-17 @ 14:58:36
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: Dotter

Vad fan skriver du?! Ska han gifta sig!? Det hoppas jag verkligen inte!
Läste inte inlägget förrän efter jag postat kommentaren. herregud. jag vill inte ens att de ska dela rum, men hellre det än att han gifter sig. Dra åt pisvängen. Nu blev jag både arg och chockad.

2007-08-17 @ 15:02:55
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: N

Kul K, har skrivit en kommentar om detta på din sida. Att ÅE hade ringt dig.
Du får läsa kommentarerna på din sida om dina inlägg.
P o K

2007-08-17 @ 15:25:51
Postat av: Gunzan

Hahahahhaaaaaaa-hohooohoo-Men det äääär ju för sött!
Jag känner de ju inte, vet inte vilka de är och spontant tycker jag det är kanongulligt!
Va?! 6 månader är säkert tillräckligt lång tid när man är i den åldern.
....kan faktiskt känna en sväng av det.. att tiden går och att jag inte har allt tid i världen. Så odödlig och evig som jag tyckte jag var i min ungdom...
Men det kanske blir konsekvenser av ett sånt beslut.
Men Pappsen verkar ju tillfriskna bra och må bättre av Kärleken.
Ni gör det bra, som finns för pappsen och grejar och donar.
Oj, vad jag surrar på, kanske lika bra jag går in och skriver på min egen blogg.
;P
Hoppas det ordnar sig med allt på bästa sätt.
:)

2007-08-17 @ 15:57:37
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: Zoe

Det är verkligen inte okej och inte gulligt för den delen heller!

2007-08-17 @ 18:56:56
URL: http://ZoeLidbom.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>Gunsan:Du kanske själv har funderingar på giftermål? Måste kolla om du bloggat nått nytt.
>Zoe:Håller med dig.
Kram

2007-08-18 @ 20:33:46
Postat av: Gunzan

Näe, jag är inte sååå gammal och desperat. Än.
Fast det rullar på rätt fort...
=I

2007-08-18 @ 21:07:27
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>Gunzan:Hoppas inte du tyckte att jag antydde att du var gammal, jag vet hur många år du är, eller man kanske ska säga, jag vet hur ung du är.
Du har många år kvar innan du är lika gammal som mig.
Kram

2007-08-18 @ 21:26:34
Postat av: Gunzan

Det är lugna gatan, vi är väl inte äldre än vi känner oss, så är det ju.
=D
16 timmar kvar till ekorrhjulet...
:o

2007-08-19 @ 15:46:33
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: Kompisen

Tänk att även då man blir gammal så kan man tappa huvudet ibland och göra fel saker, kär och galen. Man lär så länge man lever. Håller med er tjejer, det är inte gulligt el roligt. Hoppas att det ordnar upp sig och att som tänker om.

2007-08-20 @ 11:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0