Fredagkväll...lördag och söndag

Syrran N hade tjatat på att jag skulle följa med dem ut för att äta och dricka, de fick tjata lite innan jag sade ja...
Ibland är det kul när man blir tillfrågade fler än en gång...
Vi hälsade på några vänner åt dem innan vi åkte ner på stan, flera i sällskapet ville inte gå, så då skulle vi åka taxi.
Vi kom dit vid 8-tiden och beställde mat inom 10 minuter, fick vårt dricka, hann att beställa in dricka flera gånger innan maten kom, tillslut tror jag att vi hade väntat nästan 2 timmar på att få vår mat, som plåster på såren så bjöd på öl för att vi hade fått vänta...
Maten var jättegod, den går inte att klaga på, men servicen, tror inte att jag går dit igen för att äta, vilken tur att man inte var jättehungrig...
Eftersom jag hade lovat K och M att vi skulle komma till dem i Ö-vik på lördagen så tog jag det rätt så lugnt med alkoholen.
Mådde faktiskt jättebra på lördag morgon, dock var jag rätt så trött, det kostar på en gammal man att vara ute.
Låg i soffan och tyckte synd om mig själv  och kollade på friidrotts-vm hela förmiddagen innan N och M som också skulle följa med var klara.
Vi kom iväg vid 1-tiden och N tyckte det var för varmt i bilen, hon mådde inte bra, fick sätta på AC'n så både M och jag frös som faan, trodde jag skulle måsta stanna innan vi var framme, hon mådde så dåligt...
Vi åkte på stan och kollade lite och tog en fika på Port 9, efter det åkte vi för att handla och sedan åkte vi hem till K och M.
Fikade ytterligare en gång innan vi satte iväg hem, skjutsade hem N och M, åkte sedan till pappa för att hälsa på.
För första gången på länge så var det riktigt roligt att komma dit, han var givetvis inte hemma utan jag fann honom nere hos M flickvännen., de hade haft en bra dag, de hade suttit ute i solen och njutit.
Innan jag skulle åka hem så ville pappa att jag skulle skjutsa hem honom och snäll som jag är gjorde jag det, transporterade honom i rullstolen upp till hans rum.
När vi kommit upp på rummet så skulle han titta på tv, han gillar sport och ville se på friidrotts-vm, tror inte att han vågar be M att sätta på tv'n.
Söndagen tillbringade jag med att städa och tvätta hela dagen, blir så irriterad på mig själv att lågprioritera detta så att när jag MÅSTE så tar det en hel dag.
Det vore bättre att göra det  minst en gång i veckan så att det inte känns som om det tar hela dagen.
MIn dotter Z med pojkvän S för att äta middag med mig, hon brukar kommer ibland när hennes mamma D jobbar, ett bra sätt att träffas och så behöver hon inte laga nån mat.
De blev kvar rätt så länge, efter de hade gått hem så gick jag ner i tvättstugan för att hämta det sista och städa undan även där.
Gjorde även en städning av mig själv igår, klippning och rakning, brukar försöka att klippa mig minst en gång i månaden och rakningen är de si och så med, men nu känns det bättre...
Det var skönt att få lägga sig i en renbäddad säng igårkväll och jag har sovit riktigt bra, synd bara att det inte var ett par timmar till.
Får ta igen det imorgon, då har jag sovmorgon, nu börjar jag inte förrän klockan 13:45 tisdag--torsdag....
Nu har jag slut på röd tid och måste börja jobba igen så...
Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0