Fredagsmys och pappas flytt...

...det är det knappast tal om idag, jag jobbar till 20:30 och hjärtat är fortfarande kvar hemma i Skåne, får väl försöka att mysa ensam när jag väl kommer hem....ni kan väl tänka er va kul det kommer att bli....
Sedan jag var här senast så har jag besökt tandis ytterligare en gång, lyckades bita sönder den provisoriska bryggan i plast, tandis gjorde en ny och förhoppningsvis håller den tills jag får den rätta bryggan.
I måndags flyttade pappa till ett nytt boende och den information som både jag och Nettan fått så skulle inte vi anhöriga behöva flytta eller ordna någonting, det skulle hans tidigare boende fixa, vi skulle finnas till hands om pappa blev och/eller kände sig orolig.
Så i måndags efter jobbet åkte jag för att hälsa på pappa, när jag kom dit så blev jag nästa grinfärdig, pappa satt i ett rum fullt av möbler och hans saker och jag ljuger inte om jag säger att han kunde inte ens snurra runt i sin rullstol där, om han nu skulle ta sig ut därifrån så fick han backa ut rullstolen.
Pappa sa inte så mycket när jag frågade om varför det inte var färdigt....antar att han inte orkade.....
Jag ringde upp Nettan(hon jobbade) och hon trodde mig nog inte riktigt, hon sa att du måste prata med personalen, jag sa att det får vänta en stund eftersom pappa just ska äta.
Bara för att bevisa för Nettan hur det var så tog jag några bilder med min mobil och mailade över dem till Nettan, hennes reaktion kom rätt så snabbt.
Pratade lite senare med personalen och fick veta att de visste att jag skulle komma dit på kvällen och att jag skulle hjälpa pappa med att få ordning, det fick mig nästa att gå i taket, jag blev nästan osams med personalen, berättade vilken information vi fått från pappas tidigare boende och frågade hur de skulle ha löst det om den som flyttade dit inte hade några anhöriga, det var inte samma sak tyckte de, då frågade jag om de verkligen menade vad de sa....
Jag gick tillbaka till pappas rum, ringde upp enhetschefen där pappa tidigare bott och frågade vad som hänt, han var oförstående till en början och sa at den som följt med pappa dit hade fått order om att vara kvar tills allt var uppackat och klart, vilket jag talade om för honom att det inte var.
Han bad så mycket om ursäkt för att det inte hade fungerat som vi hade fått information om och att han inte kunde göra så mycket vid den tidpunkten.
Han ringde upp mig några minuter senare och frågade om jag ville att han skulle komma och hjälpa till, jag sa att han var välkommen.
Vi lyckades ordna upp det mesta tillsammans på cirka 1--1 1/2 timme, pappa satt och pekade som vanligt och skulle bestämma, men vad gör det, det är ju han som ska bo där....
Enhetschefen åkte sedan därifrån och jag pratade med pappa och Nettan innan jag skulle åka därifrån, berättade vad Nettan skulle ha med sig till hennes besök på tisdagen....
Fick sedan veta av Nettan att hans tidigare boende även missat andra saker, de hade även glömt bort att beställa flytt av hans telefon och missat adressändringen, trots att de lovat att detta skulle skötas av dem.....
Enhetschefen bad även Nettan om ursäkt för alla misstag och som det känns nu så är det nog inte sista gången han får be om ursäkt....
Kanske skulle skriva en insändare.....
Fortsättning följer säkert på denna såpa om pappas flytt....

Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0