Update....

...en liten uppdatering av vad som hänt, resten av onsdagen tillbringades i sängen och soffan med att försöka må lite bättre, tog några tabletter som gjorde att det inte gjorde lika ont längre. 
Senare på kvällen fick jag ett samtal från min moster L och hennes besked gjorde mig ledsen och jag fick ännu ondare och till det hade jag inga tabletter som hjälpte.
Hon berättade att min mormor A inte alls mådde bra, att hon hade varit dålig under dagen och att hon kanske inte hade så lång tid kvar.
L berättade att hon redan hade pratat med min syster S och jag lovade att jag skulle ringa till N och berätta, jag fick tag i N men de var borta men jag kunde i alla fall berätta vad L hade sagt, vi kom överens om att prata lite senare igen när de kommit hem.
Jag ringde även upp S för att höra vad hon trodde och vad hon visste och de hade fått intrycket av L att det inte var så farligt, vi bestämde att vi skulle höras av så fort som vi fick vet lite mer.
Pratade sedan med M när han och N hade kommit hem och berättade vad L hade sagt, vi diskuterade fram och tillbaka vad vi skulle kunna göra,  N och jag bestämde oss för att  åka dit om vi fick besked om att hon blev sämre.
Jag hade nästan bara hunnit att lägga på telefon så ringde L och berättade att vår mormor A hade gått bort, hon hade somnat in vid 21:15....
Fan, va dåligt samvete jag har, att jag inte förstod allvaret när L ringde och att jag inte hann att åka dit innan hon gick bort, det får jag väl leva med, men det är väl som N sa igår, vi hade ändå inte hunnit dit och att vi fattade vårt beslut på den information som vi fick och då blev det som det blev.....
L berättade att hon redan hade ringt och berättat för S och jag lovade att ringa till M och N för att berätta den tråkiga nyheten, jag kände mig jättestark när jag pratade med M, det var enkelt att säga det till honom men jag tror att han blev lite chockad för han blev alldeles tyst, jag hörde honom berätta för N och så avslutadel vi samtalet och bestämdes att vi skulle höras igen lite senare.
Ringde upp min syster S och de lovade att de skulle åka upp för att stötta min moster L, bad henne ringa mig när de kommit dit, mest bara för att få veta hur och om de ville att vi skulle komma dit.
S ringde upp när de kommit och då bestämde vi oss för att N och jag skulle åka upp på torsdagmorgon istället för att åka upp sent på onsdagkvällen.
Kom på att jag var tvungen att ringa och berätta för mina döttrar K och Z, kändes som det skulle gå jättebra att berätta men så fort som jag skulle berätta vad som hade hänt, så blev det alldeles tjockt i halsen och orden stockade sig, tårarna vällde fram, jag lyckades sansa mig och kunna berätta vad som hänt, givetvis så blev även de ledsna men jag tror att de även blev ledsna över att höra mig vara ledsen.
Det var inte så lätt att somna senare på kvällen, tankarna snurrade runt runt och jag visste inte hur jag skulle kunna komma till ro, men till slut somnade jag.
Fortsättning följer....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: ejmis

Så tråkigt att höra att mormor gått bort =(

Kram!

2009-03-27 @ 11:43:52
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:Visst, det var jättetråkigt, även om hon var gammal så känns det jobbigt...

Kram

2009-03-27 @ 11:47:46
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: A

Vad sorgligt =(



Kram till dig.....

2009-03-27 @ 20:29:27
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Visst är det, tack så mycket...

kram

2009-03-27 @ 23:01:08
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Anna

Kram, kram. Själv förlorade jag min moster i veckan. Det har varit jobbigt, jobbigt. Livet är så märkligt på nå sätt.

2009-04-05 @ 09:17:27
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Blingbling:såg på din blogg att du hade förlorat någon nära, tänker på dig och skickar en kram till dig...

KRAM

2009-04-15 @ 17:01:05
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0