Hemma...

...till slut, åkte ju på stan idag vid 11-tiden sedan har jag inte varit hemma nåt förrän nu vid 23-tiden.
Var på stan och hade tänkt gå och fika men det var fullt på Lilla Cafét så jag tänkte att jag går en sväng på stan innan jag fikar då. Gick först på Expert och kollade läget, träffade en gammal arbetskompis där som jag stod och pratade med en rätt lång stund, sedan gick jag in på bokhandel och kollade runt.
Köpte faktiskt de 3 Stieg Larsson böckerna, jag har redan läst dem men jag ville ändå ha dem och eftersom jag köpte 3 böcker kunde jag välja en 4 bok och så fick jag den billigaste gratis.
Var även in en sväng på skivaffären, hittade inget speciellt där och fortsatte sedan till Sebastians där jag fikade och satt och lyssnade på en bok under tiden som jag fikade.
När jag var klar där så gick jag till Stjärna Fyrkant en sväng och pratade lite med personalen där, de tycker att jag är som en inventarie är, det brukar säga åt alla andra kunder att de kan gå före mig för jag handlar aldrig någonting, men ibland gör jag faktiskt det, men jag tänker länge ibland innan jag bestämmer mig för att handla.
När jag gick därifrån så träffade jag en av mina grannar och stod och pratade med henne och under tiden jag pratade med henne så kom M och N, så jag följde med dom en sväng på stan innan de skulle gå hem.
Då tog jag bilen och åkte upp till backen, skulle ju göra färdigt inför tävlingen, det gick jättesnabbt att göra klart det men sedan när jag skulle lägga in backupen på den andra datorn så funkade det inte, jag tror att jag försökte på en massa olika sätt under mer än 1 timme, till slut ringde jag till M och frågade honom vad jag skulle göra. Fick några förslag av honom men inget av det funkade så vi bestämde att han skulle komma dig när han kommit hem för Ö-vik.
En stund senare fick jag till det, jag kunde läsa in backupen om jag tog den direkt från usb-minnet, då funkade det klockrent.
M kom dit stund senare och då var det bara en massa mer som skulle göras och till slut var det dags att åka upp till hotellet för lagledarmöte och lottning av tävlingen.
Vi fick föra in en massa andra åkare från andra nationer som inte kunde anmäla sig via skidförbundet och det tog lite extra tid, men till slut fick vi till det och kunde göra lottningen klar.
Sedan åkte jag och M ner igen till seketeriatet och gjorde allt annat klart, passade på att äta lite också, ingen av oss hade åtit nåt tidigare under kvällen.
Vi bestämde oss för att åka därifrån innan 23 och det höll vi....
Ska vara tillbaka i backen för tävlingen imorgon innan klockan 8 så det blir att försöka att ta sig isäng i tid ikväll.....
Nu ska jag kolla igenom bloggkoll för att se vad ni haft för er ikväll, men jag återkommer snart....



Vi hörs/syns
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0