Hallå...

...ett litet livstecken från LillaNisse....ja, jag lever fortfarande och mår jättebra, de trodde ni kanske inte....
Nu är det ju många dagar sedan jag skrev någonting men jag får väl försöka att uppdatera er på vad som hänt.
I fredags var jag ju ledig, tror att jag hade berättat det i ett tidigare inlägg, började morgonen med att tvätta och hade sedan tänkt att jag skulle städa, men tiden räckte inte till för det. Senare under eftermiddagen åkte jag till S-vall och hämtade en vän som skulle hälsa på under helgen. Lyckades hitta en granne där också som kunde få lifta med oss tillbaka.
När vi kommit hem så var vi och handlade lite och sedan var vi ut och käkade pizza, gott, resten av kvällen tillbringades hemma i lugn och ro....
Lördagen tog vi det rätt så lugnt och sedan åkte vi ner på stan för att fika, träffade på M och N och fikade med dem, de hade bestämt sig för att gå på bio på kvällen och frågade om vi ville hänga med och det gjorde vi så gärna så. Vi gick och köpte biljetter på en gång till "Män som hatar kvinnor" och den kan jag rekommendera, jag tycker filmen var minst lika bra som boken, skulle kunna tänka mig att gå och titta på den en gång till.
Vi var och hämtade M och N innan bion och skjutsade hem dem efter filmen.
Söndagen tog vi oss en tur till S-vall, bara för att hitta på någonting, gick runt och kollade lite i de olika affärerna i Birsta och fikade gott och givetvis blev det en "burgare" innan vi skulle åka hem. Kors i taket, nästan inga inköp alls...
På kvällen kom min dotter Z och hälsade på, ja, jag fick åka och hämta henne och hon hade sin pojkvän M med sig, vi satt och fikade och snackade, Z berättade om sina dagar uppe i Åre där hon varit och jobbat som volontär under finalerna av världscupen.
Måndag var det dags att dra till S-vall igen, då skulle min vän åka hem igen, tråkigt men sant, en långhelg går så jävla fort, får väl hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång jag får besök....
När det var dags att gå och lägga sig på måndagkvällen så kändes det inte så roligt att lägga sig ensam igen, nu när jag hade haft sällskap några dagar/nätter, men, det är bara att gilla läget....
Tisdag var jag tillbaka på jobbet igen, trodde att jag hade valt att jobba kväll men inte då, det var ett vanligt dagpass, hade ett av mina extrauppdrag igår och det gick jättebra, kunde avsluta det igår. Senare på kvällen hade vi ett styrelsemöte, ordförande hade kallat till detta för att reda ut vissa frågor och mötet gick snabbt och bra, skönt...
Igår när jag loggade in mig på bloggkoll så hade jag 175 olästa inlägg, det var en av anledningarna till att jag inte hann att blogga nåt igår, bara så att ni vet, idag när jag kollade var det 55 nya inlägg, håller på att försöka beta av dom nu...
Idag hade jag sovmorgon, men jag vaknade tidigt vid 8:15 och då var jag fullt utvilad och utsövd, klev upp och gjorde mig iordning för att åka på stan en sväng för att fika och för att handla lite, sedan när jag kom hem så fixade jag lite mat, behövde ju nåt att äta till kvällen, gjorde köttfärs och pasta och det blev jättebra, har just ätit en matlåda och har en kvar tills imorgon, jobbar sent även då....
Än så länge har arbetsdagen varit bra, hoppas att det fortsätter så, känns som jag behöver en lugn start när man varit ledig några dagar....
Det var väl ungefär vad som hänt de senaste dagarna, berättar ju inte allt för er, det går ju inte, man måste ju få censurera lite i alla fall....
Försöker att återkomma lite senare, tills dess....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: ejmis

Kul att ni "turistat" i mina trakter =)

Här blir det en lugn och skön kväll nu.

2009-03-19 @ 21:03:29
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:Visst, vi hade en trevlig dag, nästa gång kanske vi hör av oss och tittar förbi, om det är okey? Ha en lugn och skön kväll....

Kram

2009-03-19 @ 21:55:59
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0