Trött...

idag känner jag mig trött och slö. Skjutsade ju min dotter K till Umeå igår och det gick jättebra, det tog ju bara drygt 2 timmar dit och ungefär 2 timmar hem.
Var lite orolig när jag skulle hämta K, att hon skulla vara bakis, detta på grund av fiestan på fredagkväll, men inte alls, hon var nog mest lite trött
När vi kommit fram så gick K in i huset för att leta upp sitt rum och när hon hittat rätt så började vi packa ur bilen och det gick rätt så snabbt, trots att hon fyllt hela bagaget och baksätet med prylar.
Vi träffade även en tjej från Rumänien som har pluggat i Tyskland i 2 år och nu ska hon vara utbytesstudent i Umeå i 3 månader, hon och K verkade få rätt så bra kontakt.
När allt var inburet i rummet så började vi packa upp,  eller det var väl K som packade upp medan jag kopplade in tv''n, video/dvd och dator.
När det mesta var i ordning i rummet så tog vi bilen och åkte till IcaMaxi  för att handla, hade trott att K skulle handla en massa basvaror men det skulle hon vänta med, hon kände sig lite för snål, tror jag.
Hon plockade ihop det som hon tyckte att hon måste ha och eftersom hon verkade lite snål så betalade pappa.
Vi hade tänkt käka på McDonalds men det var sån kö och bara en kassa öppen så vi hoppade över det.
Efter det så åkte vi tillbaka till Ålidhem där hon bor och ställde in hennes varor i ett skåp som var ledigt och kylvarorna i ett av kylskåpen.
När detta var gjort kändes det inte som jag fyllde så stor funktion längre, så jag sa till K och jag skulle åka hem.
Det kändes lite jobbigt att lämna K ensam där, men hon har ju inte bott hemma på över 1 år, hon flyttade ju till Ö-vik efter gymnasiet för 1 år sedan.
Det tar ju lite längre tid att komma till Umeå för att hälsa på henne än vad det tog till Ö-vik, men K, du kan vara säker på att jag kommer att dyka upp, inte utan att höra av mig givetvis.
Du vet att det är bara att ringa om det är något, tveka inte...
På väg hem från Umeå, så var jag tvungen att stanna för att tanka bilen i Ö-vik, passade på att äta på Max också, eftersom K och jag inte hade ätit något på hela dagen, hon hade visst varit ut och köpt en paj till middag.
När jag kom hem till stan, åkte jag till N och M, hade fått lånat deras cykelställ för att frakta upp K's cykel till Umeå, lämnade tillbaka det och tackade för lånet, tack igen.
Åkte sedan på affären för att handla lite prylar, givetvis blev det lite choklad också i påsen, jag menar det var ju i alla fall lördag.
Orkade inte blogga något igårkväll, satt bara och slappade framför tv'n och till slut kände jag att jag höll på att somna, gick och lade mig vid 1-tiden.
Vaknade till av ett sms under natten men orkade inte titta vem eller vad det var, såg det först i morse när jag vaknade.
Det var en kompis som hört av sig med en hälsning, nån som var på fest och ville höra av sig.
Idag har jag tillbringat dagen framför tv'n och kolla på OS, känns skönt att det är slut nu, blir lite för mycket sport på en gång.
Har även pratat med K, mest bara för att höra om hon kunnat sova något inatt och hur det känns, hon hade fått sova och hon tyckte att det kändes bra.
Det var flera som hade kommit dit och en av dem höll på att laga indisk mat, K tyckte att det luktade så i alla fall.
Har även fått några sms från min andra dotter Z, som är på Cypern, i det senaste skrev hon att de börjar att längta hem till det svenska klimatet, vi längtar efter dig också Z, vi syns väl nåt till veckan.
Åkte förbi hos N och M också, men där fanns ingen hemma, kanske åker dit senare igen.
Måste försöka att laga nån mat snart, börjar att känna mig hungrig, kanske återkommer senare och tills dess..

Vi hörs/syns
kram


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag förstår att det kändes jobbigt att lämna K. i Umeå och att hon nu är på så pass vuxen och bor en bra bit hemifrån.

Jag får ångest bara av att E. börjar gymnasiet, ändå så försöker jag att peppa henne att fortsätta plugga sedan och se liiiite annat än bara Sollefteå.Det är ju en helt annan sak då det väl är dags...

2008-08-25 @ 01:47:26
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0