Söndag igen...

Nu är det söndagkväll igen och snart arbetsvecka igen, det är helt okey, jag har inte ångest som många andra har över att helgen är slut.
I fredags efter jobbet så var vi på krogen en sväng, M var och hämtade mig och så åkte vi till T, där N redan var, vi satt där och drack några öl och satt och snackade.
Jag tror att klockan var över 12 innan vi bestämde oss för att gå på krogen, jag tyckte inte att det var speciellt mycket folk men vi hade väl roligt ändå och eftersom jag blev lite berusad så dansade jag till och med, men det känns i kroppen, tror jag fått träningsvärk, det känns så i alla fall.
N och M, beställde taxi för hemfärden och de såg till att jag fick åka samma taxi hem och det var ju snällt, annars hade jag tänkt ta mig en promenad hem, tar ju bara ungefär 15 minuter, beroende på  hur berusad man är...
När jag vaknade på lördagmorgon så mådde jag jättebra, visst kändes det att jag hade druckit lite men jag hade inte ont i huvudet och jag mådde inte illa, något som nästan alltid händer..
Åkte ner på stan för att fika och läsa tidningen, trodde jag skulle få sällskap av M och N men inte då, de mådde mycket sämre än vad jag gjorde.
Träffade D så jag följde med henne och fikade också, vi satt och pratade lite om våra döttrar, åkte hem efter det och tog det bara lugnt resten av dagen.
Idag har jag suttit ute lite och njutit av solen, grannen C kom och satte sig också och jag tror att vi satt och pratade i över 1 timme, åkte sedan förbi hos N och M en sväng, M skulle precis börja att klippa gräsmattan, hjälpte honom att flytta undan trädgårdsmöblerna och sedan plockade vi upp alla äpplen som hamnat på marken.
M och jag hade bestämt att vi skulle käka pizza idag men inte förrän vid 6-tiden så jag åkte hem och på vägen hem så åkte jag förbi macken och döm av min förvåning, där satt min andra syster S och hennes man S, de hade åkt ner för att hälsa på pappa.
Vi satt och surrade en stund och de berättade att de skulle åka förbi hos N och M på vägen till pappa, jag åkte hem och klippte och rakade mig, det var dags för det igen, säker minst 3 veckor sedan jag gjorde det.
Z tittade förbi här i eftermiddag, hon ville kolla lite på och prova min bil, hon ska snart köra upp och då ska hon ha en V50, så hon ville känna hur den kändes, det gick jättebra för henne att köra den, det tyckte hon själv också.
Vi beställde pizza och en sallad tilll N och sedan åt vi medan vi tittade på en film som de hade hyrt The Bucket List, om ni klickar på länken så kan ni se en trailer för den.
Den var inte vad jag förväntade mig, men den var sevärd.
Åkte och lämnade tillbaka filmen på väg hem och sedan jag kom hem har jag sprungit runt med dammsugaren lite, kändes som det behövdes, det är rätt så länge sedan det gjordes.
Har chattat lite med K ikväll, de hade inspark igår och hon mådde inte så bra idag, de hade haft jättekul.
Imorgon startar skolan för henne, jag hoppas och tror att det kommer att gå jättebra för henne.

Jag måste försöka att komma i säng tidigt ikväll eftersom jag jobbar tidigt imorgon, har bara ett kvällpass kommande vecka och det är på tisdag som jag jobbar sent, så nu måste jag avsluta, men


vi hörs/syns

Kram


Kommentarer
Postat av: zoe

den filmen är väldigt bra - sorglig på slutet dock... men väldigt fin!

2008-09-02 @ 17:16:43
URL: http://zoelidbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0