Tjejer....

Varför  känns det så komplicerat med tjejer/kvnnor, det kan säkert bero på mig själv, hur jag uttrycker mig ibland, och när jag säger det jag vill, så verkar ni inte förstå vad jag menar...

- är det viljan på att förstå som saknas????
- är det,  det jag säger som inte passar????
- är det saker jag sagt, som fått er att tro, hoppas????

Tror att det kanske finns en viss del tjej/kvinna i mig, jag kanske tar för givet att ni ska förstå, hur jag tänker, känner och tycker, kan ni läsa tankar, eller????Ibland verkar ni tro att vi killar/män kan det....
Bristen på förståelse, övergår då i frustration hos mig, och då kanske jag får svårt att hitta rätt ord, svårt att berätta hur jag känner och tycker, utan att lämna ut för mycket av mina innersta känslor och tankar.
Mina innersta känslor och tankar är mina egna, bara mina, och då jag känner att jag kan lämna ut dem, då gör jag det, men det är bara jag som bestämmer när,var och hur det görs....
Ibland övergår denna frustration i ilska och irritation och då trampar jag er säkert på tårna, men jag vill ju egentligen inte såra nån, men ibland känns det som jag måste...

Jag vill ju bara vara LillaNisse, som:
- får tänka som han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han tänker så....
- får skriva vad han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han skriver så....
- får prata med vem han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara vem han pratar med....
- får umgås med vem han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara vem han umgås med....
- får tycka om vem han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han tycker om....
- får göra som han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han gör så....och ta ansvar för det
- får lyssna om han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han inte lyssnar....
- får äta om han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han inte äter....
- får dricka om han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han dricker....
- får sova om han vill, när han vill, utan att behöva förklara/försvara varför han inte sover....

Den här listan går nog att göra hur lång som helst men, snälla....

Låt mig, bara få vara, LillaNisse....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Väldigt bra skrivet!
Jag känner igen mig själv i din lista, att bara få göra det JAG vill NÄR jag vill det.

2007-09-27 @ 08:16:38
URL: http://gugges.blogg.se
Postat av: Anonym

Förlåt, känner mig väldigt träffad, men det var väl det som var meningen antar jag.

2007-09-27 @ 08:41:52
Postat av: Multimorsa

Kvinnor är från Venus...

2007-09-27 @ 17:37:15
Postat av: LillaNisse

>Multimorsa:Jag vet, har lånat boken av syrran och även läst den...
>Gunilla:Visst vore det skönt att ha det så...
>:det var inte meningen att nån skulle känna sig träffad, utan jag vill bara tala om hur jag känner...
Kram

2007-09-27 @ 18:53:51
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Gunzan

Bra skrivet.
Det är så vi vill att det ska vara, lite till mans,..
varför är det inte alltid så? För oss alla, lite till mans...
Bra skrivet LillaNisse!

2007-10-04 @ 00:02:09
URL: http://gunzans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0