Update...mån--tors(långt)

...ska försöka att fortsätta min uppdatering över mina dagar som jag inte bloggat nåt...
Måndag började med en skön sovmorgon, sov till 10-tiden, hade en lugn morgon och fick mig en lång varm och skön dusch, klädde mig senare och tog bilen till jobbet trots att det var så kallt, hade lovat att skjutsa hem N efter jobbet eftersom M jobbade natt och hade bilen.
Började jobba 13:45, skullle jobba med mitt extrauppdrag nästan direkt jag kom på jobbet och det gick jättebra men jag känner att det kräver lite mer av mig än det vanliga jobbet. Annars hade vi väl inte för mycket att göra på jobbet, men det är ju skönt om det finns lite tid att ta igen sig.
När det var dags för att sluta så erbjöd jag ytterligare en arbetskompis skjuts hem, tyckte det var synd att hon skulle promenera hem i -20 kyla, lämnade av henne först och sedan skjutsade jag hem N.
När jag kom hem var jag tvungen att ta mig en varm dusch, frös jättemycket, satte mig sedan framför tv'n och pratade lite i telefon innan det var dags för att gå och lägga sig, eftersom jag skulle börja jobba 9:15 på tisdag.
Tisdagen hade vi -27 när jag klev upp så då lämnade jag bilen hemma eftersom jag inte har någon motorvärmare på jobbet, tog mig inte ens en dusch på morgonen eftersom jag skulle ut i kylan, det var ingen som klagade över dålig lukt så det måste ha gått bra utan att duscha. Hade fullt upp på jobbet under tisdagen också trots att jag inte jobbade med något extrauppdrag då, eftersom jag hade jobbat sen kväll på måndag så får jag inte börja tidigare en 9:15--17:45 och det är det värsta passet jag kan tänka mig, det är så jobbigt när dagpersonalen går hem och så har jag 1 till 1 1/2 timme kvar att jobba, fy attan. Efter jobbet tog jag mig en promenad hem och sedan jag kommit hem en varm och skön dusch, hamnade sedan i soffan framför tv'n, orkade inte ens försöka att dra igång min dator, pratade lite i telefon med en vän innan det var läggdags.
Onsdag började jag jobba 8:00 och vi hade fortfarande kallt så bilen fick stå hemma ytterligare en dag, skippade duschen igen på morgonen eftersom det var -24, fortfarande ingen som klagade över att det luktade man/gubbe...
Hade extrauppdraget på onsdag igen och även denna gång gick det bra, dagen rullade på som vanligt och under eftermiddagen hade vi ett möte på jobbet, kan väl kalla det lite kompetensutveckling. När jag slutade jobbet tog jag mig en promenad hemåt, hade lovat N att åka upp till pappa och mormor, startade bilen och drog iväg. Hälsade först på pappa och han var så tråkig så, det var som han inte orkade att prata så jag blev inte kvar där så länge, tänkte att det blir nog bättre hos mormor, men ack vad jag bedrog mig, hon var näst intill stendöv, fick skrika till henne för att hon skulle höra någonting, totalt sett så var jag nog bara hos pappa och mormor under cirka 1 timme.

När jag kommit hem så ringde grannen på och ville höra om jag kunde hjälpa hennes dotter med dator och uppkoppling som hon köpt på onsdagen, hon behövde inte så mycket hjälp mer bara lite moralliskt stöd och råd, blev kvar hos grannen i 1 timme ungefär. Förresten direkt när jag kom hem, kom jag på att jag skulle rensa avloppet i duschen, det rann inte undan som det borde göra, hade köpt kaustiksoda för att läsa upp det som stoppade upp allt, det fick verka under tiden jag var hos grannen och när jag kom hem så spolade jag rent och det funkade jättebra, tog mig en skön dusch när de var fixat, satte mig sedan framför tv'n en stund innan det var läggdags....skulle ju upp och jobba 8:00--16:15 på torsdagen, så det blev godnatt vid 23:30....
Vaknade på torsdagen vid 6- tiden och det var nästan lika kallt igen, hade - 23 när jag klev ur sängen, skippade duschen ytterligare en morgon eftersom jag skulle promenera till jobbet, var på jobbet så tidigt att jag kunde läsa tidningen innan jag skulle börja att jobba.
Under torsdagen hade jag ett extrauppdrag igen, den här gången tog det inte så lång tid och sedan flöt dagen på bra, tog mig en promenad hem och höll nästan på att somna i soffan när mobilen ringde, det var en kompis som ringde och när vi pratat klart så ringde jag till M för att höra om han skulle se på hockey, det skulle han och Canal + skulle visa MoDo--Skellefteå, åkte till dem för att se hockey och nu när Foppa gjort comeback så vann ju MoDo givetvis, en bra match, men bitvis var det bara som ett lag på banan. När hockeyn var slut så åkte jag hem, tog mig en dusch när jag kommit hem eftersom jag hade skippat det på morgonen, drack en kopp te framför tv'n och det var nåt te som hette "kvällsro", vet inte om det var den koppen te som gjorde mig så trött eller om jag bara var trött ändå, jag gick till sängs innan 23:00 och jag tror knappt att huvudet hann att nudda kudden innan jag hade somnat....
Det var väl ungefär vad ni har missat under några dagar, ska försöka att bättra mig på att uppdatera min blogg, mina vänner...

Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer
Postat av: ejmis

Det är svårt att vinna över tvättberget...

2009-02-13 @ 22:36:19
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: A

Fullt upp hela veckan verkar det som =)

Ha en skön helg...

Kram

2009-02-13 @ 23:09:56
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:Jag tycker att jag som bor själv kan ha nog mycket tvätt, inget kul jobb att tvätta...

>A:Visst är det så, fullt upp hela tiden, ha en skön helg själv...

Kram

2009-02-14 @ 09:19:23
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0