Fika..

.det har jag gjort flera gånger idag, När jag vaknade imorse så gjorde jag mig iordning för att åka på stan, tyckte att det var lite för tidigt att ringa och kolla vad N och M gjorde, åkte ner på stan och gick in på Lilla Cafét, beställden 1 kopp te och lite senare åt jag en toast, det får väl räknas som min frukost...
Träffade en av mina fikakompisar där och vi delade på tidningen medan vi fikade och snackade, ja, vi rev inte sönder tidningen utan den är 2 delar, 1 bilaga och så den vanliga delen.
Det är nästan lite pinsamt att jag inte ens vet vad han heter, vi brukar nästan alltid träffar när vi fikar på lördagarna, har frågat N och hon tror att han heter Jan?, får väl fråga nån gång.
Innan jag hade hunnit att fika klart som kom N och M ner på stan, det skulle fika med Å och hennes familj, så jag hängde med dom på Sebastians för att fika ytterligare en gång, men då åt jag bara lite glass medan de andra åt paj och sallad.
Efter vi hade fikat så blev det in och ut i en massa affärer, klagar inte, det är kul att se om det finns nåt som man kan ha behov av, för mig blev det inga inköp.
När Å och hennes familj åkt, så gick vi och fikade ytterligare en gång, för mig blev det 1 kopp te till och en wienerbröd, satt och kollade på alla som sprang fram och tillbaka utanför fönstret, ganska kul att sitta och betrakta människor.
Efter fikat gick vi förbi på Expert, kollade på en ny tv, men har ännu inte bestämt mig för att köpa den än, måste fundera, måste fundera, innan jag kan ta ett beslut.
N tjatar som fan(ursäkta svordomen) på mig för detta, men det är väl bara att köpa den du vil ha säger hon, jag svarar,- har inte bestämt mig än.
Var även förbi hos vår kompis S korvgubben, handlade 2 korvar i bröd av honom så nu känner jag mig rätt så mätt och belåten.
Innan vi skiljdes åt så frågade N och M om jag ville äta med dom idag och eftersom jag tycker om mat och sällskap så tackade jag ja. Tror att de skulle bjuda på nåt som N's kompis T brukar laga till, ni kan hitta receptet här.
Vet inte riktigt när det är dags för mat eftersom M ska jobba inatt så måste han väl få vila lite innan han åker på jobbet för att börja klockan 22, de skulle höra av sig senare.
Eftersom jag är flexibel, så sa jag att det är bara att ringa när det är klart eller om ni vil ha hjälp, har ju tid att gå varvet runt bland mina bloggkompisar och att skriva nåt inlägg och några kommentarer.
Ska  fortsätta att surfa runt lite bland er, men jag lovar att jag återkommer..

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Det märks ju att du på lördagarna äter för hela veckan, för du brukar ju slarva med frullen då har jag förstått av din läsning OCH bara ta med youghurt på jobbet :-) Det är Å som har gett mig receptet på PULLA som det heter S

2008-09-13 @ 17:32:33
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Nettan

Hallå....

Ska du aldrig uppdatera... ;-)

2008-09-13 @ 23:22:28
Postat av: LillaNisse

>Tessan:Det ligger nog lite sanning i det du säger gällande mat.

>Nettan:Hörru du, när du kommer upp i min hastighet på att skriva inlägga så kan du komma igen och gnälla, du skiter väl inte ur det mer än 1 inlägg i veckan, som K skulle säga...



Kram

2008-09-14 @ 15:18:31
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0