243 Ledig...

...torsdag hade jag och det var skönt, tror att jag hade berättat det för er tidigare.
Vaknade tidigt och bestämde mig för att jag ville göra något den dagen och inte bara låta dagen gå utan att ha gjort någonting.
Spenderade nästan hela dagen i S-vall, handlade inte speciellt mycket men kollade på en massa saker som jag skulle vilja ha.
Jag skulle behöva en ny tv, den jag har är på upphällningen och den är inte ens min, den har jag lånat från N, trodde den skulle gå sönder under tiden det var OS men det gick bra.
Har titta på ett antal olika märken, prisklasser och storlekar, en del säger ju att storleken saknar betydelse, men för mig funkar det inte med för stor....tv, alltså.
Min lägenhet är inte speciellt stor och beroende på hur jag möblerar den så tror jag inte att jag kan ha större tv än 40 tum, givetvis är ju prisklassen en fråga att ta ställning till också.
Jag besökte MediaMarkt i Birsta och om ni inte varit in där, det känns som det finns hur många märken och storlekar som  helst, fick hjälp och råd från en representant från JVC, han kunde svara på alla mina frågor gällande:
plasma eller lcd-skärm, hd ready eller full hd och en massa andra tekniska detaljer, jag gillade att han tog sig tid med mig även om han inte fick göra någon affär denna gång, och förresten han var ju bara där som representant för sitt märke, tror säkert vi pratade nästan 1 timme.
Det enda som jag handlade där var några dvd-skivor för inspelning, M  har ju laddat ner en serie filmer åt mig och han har lovat att bränna dom till mig, hoppas att det blir bra.
Efter jag varit på MediaMarkt en lång stund så åkte jag vidare, började kurra i magen och jag hamnade på McDonald och där fyllde jag magen tillräckligt, behövde inte äta något mer under resten av dagen.
Var in en sväng runt IKEA också, N hade beställt några kuddar, som jag hade lovat att handla åt henne, ringde upp henne för att dubbelkolla vad de hette och hur många hon skulle ha, inköpet för henne blev 6 kuddar.
Gjorde även ett litet inköp själv, jag köpte ett laptop-stöd "Bräda", som gör att det är lite bekvämare att ha datorn i knät när man bloggar, min dator brukar kännas rätt så varm emot låren annars.
Utseendet är väl inte det bästa men den känns bekväm att ha datorn på och det blir inte alls lika varmt på benen, så på det viset gör den ju nytta.
Under tiden som jag var i S-vall så ringde K och berättade att hon skulle komma hem, vi bestämde att vi skulle höras när hon kom till stan.
Jag kom hem vid 16:30 och åkte förbi hos N och M för att lämna de inköpta kuddarna och dvd-skivorna som M ska fixa åt mig.
Åkte sedan hem och när jag kom hem så då träffade jag ordförande för bostadsrättsföreningen, vi skulle få besök av en representan från banken som ville kolla på fastigheterna, vi gick runt med honom och visade även några lägenheter, däribland min, han verkade rätt så nöjd, så jag tror inte att det blir problem med att få låna lite pengar för föreningen.
Därefter var det nästan dags för att åka och hämta K vid bussen, vi var och handlade lite så hon kunde få sig nåt att äta, sen åkte vi hem till mig, vid 21-tiden var hon så trött att hon ville åka hem till huset, så jag skjutsade hem henne, hon hade inte så mycket packning men jag tyckte att jag kunde väl vara snäll med henne eftersom vi inte ses så ofta nu när hon är i Umeå.
Resten av kvällen spenderades framför tv'n, brydde mig inte om att starta upp datorn ens, och sedan var väl natten lugn som vanligt, kändes dock som det var några för få timmar sömn.
Sedan har jag haft en rätt så bra dag på jobbet, och eftersom jag slutade tidigare kändes dagen rätt så kort.
Det var väl i stort sett min lediga torsdag och lite av fredagen, nu ska jag ta mig lite mer vin och kolla om det finns nåt bra på tv nu, men jag kanske återkommer lite senare..

Vi hörs/syns
Kr

Kommentarer
Postat av: Tessa

Det låter ju som om du hade en helmysig ledig dag och tog vara på den :-) Det där med storleken är underligt, jag tyckte min Tv var såååå stor då jag köpte den men nu är den nästan liten då man ser alla andras...

2008-09-27 @ 07:20:29
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0