236 Hemma...

...efter ett besök hos pappa efter jobbet och det gick jättebra, hans vän M var där och hälsade på, men idag försvann hon inte när jag kom dit.
Jag gjorde mitt vanliga jobb, som är att rengöra hans rakapparat, men ni som läser min blogg har väl läst detta ett antal gånger förut, och idag var jag tvungen att putsa hans glasögon, fy va jobbigt.
Frågade honom om han försökt att plocka upp mat med dom för dom var fulla med matrester och de var inte lätta att  få rena.
Idag hade pappa haft besök av min andra syster S och hennes man S, tror att han var rätt så nöjd med att dom varit dit, det händer inte så ofta att de kommer dit, men de har ju en bit att åka och det tror jag att han förstår, pappa alltså.
De hade varit på cafeterian och kiosken och pappa hade handlat lite, några flaskor vatten och några kakor. Givetvis hade de passat på att fika, det gillar ju pappa, men det var visst han som hade bjudit, annars om N och jag åker dit så brukar nog vi vara tvungen att bjuda pappa.
Mötet på jobbet gick rätt så bra i alla fall, vi ska ändra lite i vårt arbetssätt, så att något som varit frivilligt tidigare är inte riktigt frivilligt längre, det är lite svårt att förklara men som Mangan sa, SEKRETESS....
Det var nästan likadant, idag som igår, mina arbetskamrater började säga hej då innan jag upptäckte att det var dags att sluta för dagen, fan, man  kan ju tro att jag tycker om att jobba, och egentligen så är det väl sant, jag tycker om min arbetsplats, arbetskamrater och arbetsuppgifter.
Även om jag skulle få jättemycket pengar nån gång, om vi säger några miljoner, så kommer jag inte att sluta arbeta, nej, inte alls, men jag kommer nog inte jobba mer än några dagar i veckan, tycker att den sociala biten är alldeles för viktig för att släppa.
Är nu hemma efter jobbet och turen till pappa, gick igenom posten och hade fått några räkningar, fördelen med de som kom idag är att förfallodagen inte är förrän 081031, känns ju rätt så skönt.
En av grannarna var alldeles nyss upp, han hade blivit utsedd till sekreterare igår på styrelsemötet och han villle att jag skulle renskriva hans anteckningar eftersom jag är sekreterare och snäll som jag är lovade jag att göra det.
Kände mig lite frusen så jag har precis duschat och tagit på mig morgonrocken, ja, jag vet att det inte är morgon, men man kan väl ha den på sig ändå. Jag höll på att skriva sätta på mig morgonrocken, men då kom jag på att en del av mina kompisar som läser det här skulle säkert ha påpekat det där med att "sätta på" och det ska jag inte bjuda dem på.
Jag brukar säga att det enda jag får sätta på är korken/locket på olika flaskor eller burkar....
Nu ska jag avsluta det här inlägget, det känns som det blev väldigt långt och jag hoppas inte att ni har tröttnat på att läsa allt mitt svammel, , men jag ska hinna gå igenom era bloggar också och kanske kommentera lite, är åter lite senare...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Men brukar du inte sätta på TV´n o datorn mellan varven också ;) synd att du inte röker cigarr för då hade du kunnat kalla den för "Rökrocken" såna som äldre herrar brukar ha du vet S Vad ni är snälla och måna om B. som far dit och hjälper honom så ofta..

2008-09-23 @ 21:17:49
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Brukar undvika att säga just det, tror jag säger slå på tv'n och sätta igång datorn. Gällande morgonrock eller rökrock, menar du att jag är en äldre herre?

Vi måste ju försöka att vara snäll med pappa, det är ju den enda pappan jag har...



Kram

2008-09-23 @ 21:26:42
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0