Min dag...

....började med att jag svarade på några mail, klädde på mig och gav mig iväg på en promenad, jag satte iväg med tanke på att gå min vanliga långpromenad, mötte en av mina bloggkompisar efter vägen, kul att se dig igen, känns som det är länge sedan vi sågs, skickade ett sms för att tala om det.
Fick ett sms tillbaka från kompisen, hade en sms-kommunikation med en annan kompis också, det är lite svårt att skriva sms när man är ute och går, men eftersom jag fick svar på mina sms så måste de ha varit läsliga.
Jag avvek från min vanliga rutt och tog vägen förbi hos M, han hade en gemensam kompis där när jag kom dit, de satt och fikade så jag tog mig en kopp te jag också och så satt vi och snackade innan vi skulle gå till pappa och mormor.
M skulle  handla några glödlampor till pappa så vi tog en sväng förbi Ica på vägen till sjukhuset.
När vi kom upp till pappa så låg han i sängen, men hade larmat och ville kliva upp, det kom personal som tog upp honom, när han var klar så gick vi iväg till min mormor.
Hon blev som vanligt glad när vi kom dig men mest glad blev hon nog över att M var med, vi satt där och pratade med henne en rätt så lång stund, hjälpte henne med telefonen, jacket hade åkt ur på något konstigt sätt.
Jag hann bara få i det så ringde min moster L, hon fick prata med mormor en stund, de verkade inte ha så mycket att prata om för samtalet tog högst 1 minut, antar att det hade hunnit att prata tidigare på morgonen.
När klockan närmade sig 2, så ville pappa gå tillbaka, han var rädd för att han skulle missa eftermiddagsfikat.
Vi sa hejdå åt mormor och jag lovade att jag skulle hälsa på henne på tisdag, innan jag börjar att jobba, arbetar till 22:15 då.
När vi kom tillbaka till pappa så ville han att jag skulle klippa honom, och det var snabbt fixat, nu ser han ut som ett skinhead igen, det är faktiskt hans önskemål att ha så kort hår.
M och jag fortsatte vår promenad hemöver, M gick hem och jag fortsatte min tur runt stan, var in på Ica på vägen hem, var ju tvungen att handla lite eftersom jag skulle bjuda min dotter Z och hennes kille S på middag, bjöd även in M och N,det är ju ingen större skillnad att laga mat till 5 personer eller till 3 personer.
Jag lagade till Chicken Tikka Masala, jag gillar indisk mat och orkar sällan laga det när jag är ensam, då är det perfekt att bjuda på det när man får gäster, maten var lyckad och jag tror att det var gott, det var vad de sa i alla fall.
Innan M kom så var jag tvungen att be honom köpa lite nanbröd, de hade inget på mitt Ica, så han skulle handla det på vägen hit, när han kommit hit så jag att jag hade för lite ris också, så jag bad honom att åka och köpa det åt mig, och snäll som han är M så gjorde han det.
Mina gäster dök upp eftersom de satte sig och snackade i tv-rummet med jag fortsatte med maten, när det var klart så var det bara att sätta sig.
M och N åkte nästan på en gång, de var bortbjudna på fika hos en annan kompis och ville hinna dig innan barnen skulle lägga sig, tyckte det var okey att de åkte, de behöver ju inte hänga kvar här hos mig bara för att de ätit här, de har ju ett eget liv också.
När jag hade diskat undan efter maten så pratade jag med Z och S lite innan de skulle åka, jag berättade att jag skulle ta mig en promenad efter maten, blev så proppmätt att det behövdes.
Det blev en promenad på nästan 2 1/2 timme, men det var skönt, tog mig en skön dusch när jag kommti hem och nu sitter jag med datorn i knät i sängen.
Hade fått nästan 50 nya inlägg från er på bloggkoll har läst igenom dessa nu och skrivit några kommentarer, hade även fått nåt mail som jag besvarade.
Nu ska jag ta och koka mig en kopp te, men jag återkommer lite senare...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: A

Verkar som om du haft ännu en bra dag med långa promenader och trevligt sällskap =)

Hehe... Det är inte lätt att sms´a medan man går.... Att du klarade det.

Hoppas din kväll blir bra =)

kram

2008-10-26 @ 22:57:19
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Fullt upp hela dagen, ja sms'a när man går är inte lätt, men det gick

Även om jag är kille/gubbe så kan jag göra flera saker samtidigt, du ser jag både gick, skrev sms och läste vad jag skrivit så att det inte skulle bli fel, sen var jag ju tvungen att läsa det som jag fick tillbaka och då gick jag fortfarande.

Än så länge har väl kvällen varit bra, hoppas att den fortsätter så...



Kram

2008-10-26 @ 23:15:32
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0