376 Min...

...dag har varit bra, tog mig en långpromenad som planerat, målet var att hälsa på pappa och mormor.
Det var jätteskönt ute, lite kallt men bra promenadväder, har ju en bra bok att lyssna på så då känns det som man kan gå hur länge som helst.
Idag gick jag till pappa först, gjorde rent hans rakapparat och så frågade jag honom om han ville följa med till mormor, det var han intresserad av så vi gick tillsammans dit.
När vi kom till mormor, så satt hon i sin rullstol och sov, det fanns en annan kvinna på avdelningen som försökte rymma ur sin säng, så jag gick och berättade det för personalen, de kom in och hämtade henne, de skulle flytta henne till något annat ställe.
Mormor vaknade i detta tumult och vi satte oss och pratade med henne, hon hade somnat innan hon hade ätit upp sin efterrätt, hon hade fått kräm.
Efter en stund så var hon sugen på krämen så jag hjälpte henne att ge henne den. Under tiden som vi var där så ringde moster L, hon hade ringt tidigare men eftersom mormor satt i rullstolen så kunde hon inte svara, mormor skulle ringa upp henne senare.
Pappa och jag gjorde oss klara för att gå tillbaka till avdelningen, lovade mormor att jag skulle komma dit på tisdag igen, innan jag börjar att jobba, jobbar ju kväll den dagen och hinner dit på förmiddagen.
Lämnade pappa på sitt rum och tog mig en promenad hemöver, gick förbi hos M och N, M var ute och krattade i blåsvädret, vi stod ute och snackade en stund innan jag fortsatte min promenad, gick aldrig in och pratade med N, hon stod visst i duschen sa M. Innan jag gick därifrån sa M att han var sugen på pizza, dageneftermat, för honom alltså, bad honom ringa mig om han ville ha sällskap.
Fortsatte min promenad hemöver, mötte korvgubben S på nya bron och pratade lite med honom, innan vi skiljdes åt så ringde min mobil och det var M som ringde, har frågade om jag var redo för en pizza? -Givetvis, svarade jag, ge mig en halvtimme så är jag nere på vår stampizzeria.
Jag kom dit 2 minuter sent, det tog mig 32 minuter att ta mig dit, får väl skylla på att jag pratade i mobilen efter vägen.
Pizzan var god som vanligt, M köpte med  sig en barnpizza hem till N, hon kan inte äta lika mycket som M och jag.
När vi ätit färdigt fortsatte jag min promenad hem, tog en snabbdusch när jag kommit hem och bytte kläder, vi skulle ju ha ett förberedande möte inför vårt styrelsemöte på onsdag.
Vi satt hos min granne C och hon bjöd på kaffe, bullar och muffins, till och med jag drack kaffe, får väl se vad magen säger om det lite senare, är ju inte så van att dricka kaffe längre.
Hade frågat C om hon villle följa med på en promenad efter mötet men hon tyckte det var försent nu, hon brukar gå och lägga sig så tidigt, och då jag inte fick något sällskap så tappade även jag lusten att ta en promenad.
Fick några överblivna bullar med mig hem, och jag antar att de kommer att ätas upp under kvällen, brukar ha svårt att hålla mig från kaffebröd.
Nu måste jag kolla bloggkoll för att se vad ni sysslat med idag, oj, ser att jag fått 42 nya inlägg, måste gå igenom dessa nu, men jag återkommer snart igen...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0