338 Lång...

långlång promenad, blev det idag, hade ju bestämt mig för att hälsa på pappa och mormor A,  gick nästan runt hela stan för att ta mig dit, ville inte gå kortaste vägen, tänker ju på stegtävlingen, men det var inte bara därför.
Som jag skrev igår så  har jag börjat lyssna på en talbok och den är så intressant så att jag vill fortsätta lyssna och då kan jag nog promenera hur långt som helst.
A låg och sov när jag kom dit, väckte henne lite försiktigt och hon blev jätteglad när hon såg att det var jag som väckte henne, satte mig bredvid henne på en stol och vi satt och snackade en stund, hon har lite svårt att  hålla reda på när på dygnet det är, enligt sköterskan så beror det på den medicin som hon får, hon får visst fortfarande smärtstillande.
Lämnade henne en liten stund för att få prata med den sjuksköterska som var ansvarig för dagen, fick veta att de planerat för en operation på tisdag, hoppas att allt kommer att gå bra bara.
Gick sedan till pappa en sväng, han var inte på rummet när jag kom dit, gjorde rent rakapparaten som är en av mina uppgifter och medan jag gjorde detta så kom pappa tillbaka, han hade precis ätit lunch.
Han var lite trött så han hade talat om för personalen att han ville gå och vila lite, sa åt honom att det var helti okey för mig, jag sa att jag kan komma förbi en annan dag istället.
Tog mig ytterligare en långpromenad hem, hade tänkt att titta in på höstmarknaden men jag kände mig lite för trött för det, tog en tur till Ica på väg hem, måste ju ha nåt att äta även om jag är lite rundlagd.
Ska kolla igenom bloggkoll.se vad ni skrivit om idag, men jag återkommer snart igen, tills dess...

Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer
Postat av: A

Jag blir alldeles förundrad över dina låååånga promenader =) Önskar jag med kunde gå så mycket...

Ha en skön söndageftermiddag/kväll



Kram

2008-10-12 @ 17:00:53
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>A:Boken som jag lyssnar på nu är så bra, så då glömmer jag bort tid och rum, prova.

Ha en bra dag/kväll själv.



Kram

2008-10-12 @ 17:06:36
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jadu Nisse, min uppfattning om dig är att du inte är rundlagd i allafall och ni är så snälla du och J o M som hälsar på mormor och pappa så ofta!

2008-10-12 @ 18:50:54
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>Tessa: om jag ska vara ärlig så är det nog minst ett tvåsiffrigt tal för många kilo, om jag kunde tappa det skulle nog mycket kännas bättre.



Kram

2008-10-12 @ 20:14:06
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0