333 Denna...

...dag, vaknade jag vid halv nio, jag mådde inte illa och hade sovit jättebra, måste väl ärligt säga att det kändes att jag druckit under fredagkvällen men kan inte påstå att jag kände mig bakis.
Klev upp och satte mig framför tv'n för att vakna till lite, började känna mig hungrig så jag gick och gjorde mig några mackor och tog mig en kopp te, det kändes bra att få något i magen.
Bestämde mig för att jag skulle ta mig en promenad, men det regnade jättemycket så jag tog på mig mina regnkläder.
Under promenaden så slutade det regna och då blev jag så varm istället att jag fick ha jackan öppen.
Det blev en riktig långpromenad idag, så nu när jag kommit hem att jag gått över 12 km och då är dagen ännu ej slut.
Gick förbi hos N och M för att kolla hur de mådde och de mådde skapligt, inte värre än att de bestämt sig för att de skulle gå ner på stan en sväng och eventuellt till höstmarknaden för att kolla läget, det är höstmarknad här i stan denna helg.
Jag hade hunnit bli rätt så törstig under min promenad så jag tog mig en kopp te när jag var hos N och M.
När de fått på sig sina kläder så tog vi oss en promenad ner på stan, stannade och pratade lite med vår kompis korvgubben S, M han åt en korv medan vi var där.
Vi passade även på att fika när vi ändå var på stan, vi gillar ju att fika, det har ju en del påpekat tidigare...
Jag  hade inga pengar med mig men de köpte i alla fall en kopp te åt mig, M och N skulle dela på en macka, N äter ju inte speciellt mycket och M hade inte så stor matlust så det blev jag "grisen" som åt upp resterna.
Vi tog oss sedan en promenad upp till höstmarknaden, när vi kom dit såg jag dig, en av mina vänner, blir alltid så glad när jag ser dig.
Vi gick runt och trängdes bland allt folk, hundar och barnvagnar, träffade Å med familj och tackade henne än en gång för att hon skjutsade oss igårkväll till fiestan.
Träffade även några föredetta arbetskompisar somjag pratade med och under den tiden tappade jag bort M och N, men de stod lite längre fram och väntade på mig, snälla kompisar eller  hur?
M hittade en jacka som han var sugen på, vet inte om han köpte den för att jag gick hem innan han hade bestämt sig för hur han skulle göra.
Har nästan nyss pratat med N och sagt att jag inte ska åka/gå till pappa och mormor A någonting idag, hade tänkt klippa och raka mig sen och då känns det som det blir för sent att ta sig dit.
N och M kanske skulle åka dit istället, de var precis på väg till Å för att fika, men efter det så kanske de skulle åka upp till sjukhuset.
Nyss ringde Z och berättade att resan går bra än så länge, bad henne att messa mig innan de lämnar Sverige, bara för att få veta om allt är okey.
Nu har jag 42 nya inlägg från er som jag måste gå igenom och eventuellt kommentera, bäst att göra det nu, men jag återkommer lite senare igen, tills dess..

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0