280 Torsdag eftermiddag...

...efter jobbet tog syrran och jag en promenad ner på stan, allt för stegtävlingen givetvis, vi skulle ju kunna tjäna ihop några steg.
Vi träffade M efter en stund och gick på Lilla Cafét och fikade, för mig blev det en kopp te och ett wienerbröd, inte nyttigt men gott, medan vi satt där och fikade kom vår kompis korvgubben S förbi och när vi fikat klart följde han med oss på sportaffären, N skulle titta/köpa några skor, till slut hittade hon några skor som hon tyckte kändes sköna och även priset var bra.
Jag fortsatte därifrån till banken, fick vänta på P en stund innan hon kom, men det var helt okey, jag var nog lite tidig och så kunde jag lyssna på lite musik i mobilen under tiden.
Allt gick bra på banken i alla fall, de hade beviljat lånet, men, det kanske jag redan har berättat, vi skulle bara skriva under lånet och nu är det gjort, fy för alla höga räntor, får väl hoppas att de går neråt snart.
Bad P ta reda på alla papper som vi fick med oss från banken, eftersom jag  hade tänkt mig en promenad hem, hade ju inget val, hade gått ner till stan.
Tänkte att jag fortsätter väl samma väg från stan som jag brukar gå när jag går broarna runt, har nyss fått veta att en vän hade passerat mig när jag var ute och gick, antagligen var jag för inne i musiken och upptäckte det inte, va synd...
Antagligen var jag för inne i musiken, jag lyssnade på Weeping Willows, inte speciellt bra musik att promenera till, men det är bra musik att tänka till.
När jag passerat halv nya bron så mötte jag D, min f.d så vi stannade och pratade lite, berättade om mormor A för henne, men hon visste det redan då hon läser min blogg emellanåt, men sedan hade hon även pratat med vår dotter K, som berättat det för henne.
Under tiden som vi stod där och pratade så passerade flera timmerbilar och det var jätteläskigt, man kände hur hela bron gungade lite, inte mycket men fullt kännbart, undrar om det ska vara så...
Fortsatte sedan hemåt, men kom på att jag var tvungen att handla lite, så jag gick in på Ica och köpte det som jag behövde.
När jag till slut kommit hem så skulle kylvarorna in i kylen, det hörs ju på namnet och resten i skafferiet.
Sedan dess har jag suttit vid dator'n och läst igenom era inlägg och lämnat några spår efter mig hos några av er, jag gillar verkligen bloggkoll.se när den fungerar, ibland kan det väl ta lite tid innan den uppdaterar men man ser rätt så snabbt när ni uppdaterat.
Samtidig som jag bloggar så lyssnar jag på Idol, är egentligen inte så intresserad så här i början man har inte hittat nåt annat att titta på heller, ska väl kolla på Heroes klockan 21:00, men jag har lite svårt att hänga med i den serien nu när jag missar vissa avsnitt, får väl köpa den på dvd senare.
Nu ska jag gå och fixa mig en kopp te, men jag lovar att jag återkommer, till dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Usch... jag HATAR att gå på broar överhuvudtaget, förr då jag jobbade på SNT och cyklade upp dit (på den gamla bron) så tog jag sats som bara den och "snabbcyklade" i bland om jag cyklade med någon arbetskamrat så blev de lite ställda S

2008-10-02 @ 22:02:37
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Jaha, så feg är inte jag, men du skulle ha känt hur otäckt det kändes.



Kram

2008-10-02 @ 22:09:52
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0