Stegtävlingen...



är nu slut, och under hela oktober har jag gått totalt 892.705 steg och med en steglängd på cirka 65 cm så har jag gått 580 kilometer under den  här månaden, 58 mil, det känns otroligt....
I genomsnitt har jag gått 28.796 steg per dag, och jag hade en målsättning på att minst gå 11.000 steg per dag men den ändrade jag allteftersom, på slutet ville jag inte ha mindre än 20.000 per dag och det uppnådde jag med råge om man tittar på hela månaden...
Min högsta notering på 54.094 steg uppnåddes en lördag och då tror jag att promerade i över 9 timmar under hela dagen, min lägsta notering 2.094 steg, det var en dag när jag låg hemma och var sjuk,
Jag återkommer med resultatet för vilken placering mitt  lag hamnade på och vilken placering jag själv fick när alla har registrerat sina steg, just nu ligger jag på 70:e plats av 21.516 deltagande och mitt lag ligger just nu på 58:e plats av 2.422 lag.
Jag kommer att fortsätta att försöka att promenera mer än jag gjort tidigare, innan tävlingen alltså, och jag ska försöka att gå minst 10.000 steg per dag även om det inte är någon tävling längre, detta på grund av att jag sett och känner att jag mår mycket bättre, har sovit mycket bättre på nätterna, sover djupare och vaknar på bättre humör.
Jag har även tappat några kilo och det är ju bara ett plus i kanten, hoppas att några kilo till kan försvinna...
Jag känner nu, att det är rätt så enkelt att låta bilen stå, och istället ta en promenad till affären eller ner på stan, även till sjukhuset för att hälsa på pappa och mormor, eller en sväng till N och M.
Återkommer troligen med nån rapport då och då, hur det går med promenaderna...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Tessa

Men snacka om att du verkligen hittat något du mår bra utav :-D

2008-11-02 @ 17:26:49
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: A

Oj, vad mycket steg du gått.....

58 mil.... Jättemycket ju...

Bravo =)



Kram

2008-11-02 @ 18:18:17
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Tessa:Visst har jag gjort det, tror att Micke och Nettan tycker det är rätt så skönt också, att promenera alltså..

>A:Det blev rätt så många steg, borde väl ha fått till några steg till, men....

Jag är rätt så nöjd...

Kram

2008-11-03 @ 00:34:38
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0