Onsdagkväll...

...nu sitter jag här ensam i min soffa med min käresta i knät, hon ger mig värme och kärlek och är ett väldigt bra sällskap...ja, det är ingen tjej jag pratar om utan min kära laptop...har ju svårt att låta bli den när jag kommer hem, men samtidigt hjälper den mig ju att hålla er uppdaterade på mitt liv.....
Idag efter jobbet så var jag tvungen att kolla igenom elmätarna i våra fastigheter, har lämnat elavräkningen till de som skall debitera detta men när de fick filen från mig så visste de inte riktigt vilken elmätare som hörde till vilken lägenhet, med lite hjälp kunde jag reda ut det.
Sedan var jag tvungen att kontakta resten av styrelsen för att kunna fatta beslut i en fråga, tror att detta är utrett också, måste bara ringa ett samtal imorgon förmiddag...
N ringde också och frågade om jag hade möjlighet att följa med  upp till pappa för att försöka reda ut vad som är fel, han har fått för sig att det försvinner saker från  hans rum och har börjat beskylla personalen för att de stjäl hans saker.
Jag åkte dit för att hämta henne och vi fick M med oss som stöd, vi berättade för pappa att den saken han saknade, har han aldrig haft där han bor nu utan den stuvades undan och har magasinerats.
Pappa har återigen börjat tjata om att han har möss och råttor i sitt rum, så idag har jag pratat med sköterskan på hans avdelning för att kontrollera om det kan vara nån av hans mediciner som ställer till det för honom, enligt henne så ska det inte finnas några sådana biverkningar
Vi försökte att diskutera detta med pappa men han ville inte tro oss, även trots att vi berättade att Anticimex och fastighetsägaren kontrollerat detta tidigare och att de inte hittat några spår av skadedjur, han säger att han vet väl bäst själv....
Får väl se vad sköterskan och doktorn kommer fram till, kanske måste han börja att äta nån typ av medicin för att klara av det här, hoppas de hittar nån lösning på det, för det är ju synd om pappa som tror att han ser det här....
Vi var även ner till mormor en sväng när vi ändå var där, tror att hon blev rätt så glad när vi kom dit eftersom M var med, hon gillar honom jättemycket.
Skjutsade hem M och N när vi åkte från sjukhuset och åkte sedan hem, var in till grannen en sväng på väg upp till lägenheten, satt och snackade med henne en stund innan jag gick upp till mig.
Har nu gått igenom era nya inlägg och ni verkar ha varit produktiva idag, det är mer än man kan säga om mig...ska försöka att bättra mig..
Nu ska jag ta och fixa mig en kopp te, får se om jag hinner hit lite senare igen....

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0