Fars dag...

...jaha och så är det fars dag igen, tycker att det är lite konstigt att det måste finnas en dag för mor och far, de bör väl uppskattas varje dag för de som de är....eller de som vi är...
Men visst, vi brukar fira mors och farsdag, nu lever ju inte min mamma längre, hon gick bort för cirka 3 år sedan, men det vet ni väl redan, tror jag bloggat om det tidigare...
Jag brukar tar mig en tur till minneslunden för att prata lite med henne, lite då och då, när jag känner för det, inte bara just på mors dag, utan när jag känner att jag vill det, jag kan sitta där på bänken och bara njuta av tystnaden och så pratar jag lite med henne, givetvis så hör jag bare hennes svar inom mig, men det känns skönt att fortfarande ha den kontakten fast hon inte finns kvar fysiskt, knäppt...ja kanske, men det är min känsla och den kan ni inte ta ifrån mig.....
Men, idag är det fars dag och visst ska han firas, ska väl ta mig dit senare med mina syskon, N och jag köpte ju en liten present till honom igår och jag antar att han kommer att bli glad för den, får väl hoppas att det bara blir vi i familjen idag, så att det blir pappa som får vara i centrum, det är ju ändå hans dag....
Det känns lite sorgligt att se hur gammal och skröplig  han blivit sedan han drabbades av sin stroke och sedan mamma gick bort så har det bara gått utför, när han sedan var tvungen att amputera ett av sina ben så blev det ju inte bättre precis, nu är han fast i sin rullstol och behov att hjälp nästan dygnet runt.
Det är ju tur att han bor där det finns den hjälpen och jag tror faktiskt att han trivs där, men han gör väl det bästa av situationen kanske.
Han kommer säkert att leva upp idag när vi alla samlas, han brukar vara rätt så slängd i käften och idag är väl kanske ett sånt tillfälle när han kan retas och vara lite roligare.
Även om vi tycker att han är jobbig ibland och att det är ett "måste" att åka dit och hälsa på så älskar vi honom, han är ju ändå vår pappa, vår far....
Återkommer nog senare under dagen, tills dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte knäppt att prata med sina nära o kära även fast dom inte finns hos oss här. Var rädd om dessa stunder, dom är värdefulla. Kram

2008-11-09 @ 16:13:42
Postat av: Tessa

Det är klart man ska prata med de sina som gått bort... tycker jag i allafall, jag pratar med vera och med pappa om saker och ting ofta... Ni är så snälla mot er pappa och ni är lika tokiga hela bunten så ni får nog en rolig dag :-D Men jag håller med dig att man borde tänka på varandra oftare än att man ska ha en dag för det.

2008-11-09 @ 16:42:05
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: A

Hoppas ni fick en fin dag hos pappa =)

Kram

2008-11-09 @ 16:51:33
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Anonym:Jag vet att det inte är knäppt men nån kanske tycker det, men det bryr jag mig inte om och stunderna är viktiga för mig, jag väljer ju själv mina tillfällen för det....

>Tessa:Tack Tessa, och visst är vi lika tokiga hela bunten det är väl därför det kan vara så kul ibland. Visst är det väl lite konstigt att det kan vara så svårt att visa uppskattning för varandra lite när som helst....

>A:Visst var det en bra dag, det kommer nog ett inlägg snart...

Kram

2008-11-09 @ 20:11:25
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0