En lugn kväll...

..på jobbet, ikväll jobbar jag till 22:15 och vi har haft en jättelugn kväll.
Det är nästan jobbigt när det ringer för lite, man sitter och surfar runt lite bland bloggvänner och läser olika tidningar och om det sedan ringer så blir man nästan förbannad, precis nu när jag skulle läsa...
Men, man får väl vara glad att man har ett arbete, det är så många som står utanför arbetsmarknaden.
Ibland sitter man ledig och väntar på samtal och det kan ta över 10 minuter innan det ramlar in ett samtal, boring.
Imorgon börjar jag klockan 9:15 och jobbar ända till 17:45, det är det värsta passet jag kan tänka mig, det är så jobbigt när arbetskompisarna börjar att gå hem vid kvart över 4 eller vid halv 5 och då har jag över 1 timme kvar.
Under juni har jag lagt bara sena kvällar 18 st, får väl se hur schemat ser ut när det är kollat mot prognos och när det är godkänt och klart, återkommer mer om detta när jag vet hur jag kommer att få jobba.
Har även fått min semester godkänd,  har tagit ledig varje måndag och fredag från och med vecka 24--34, förresten fick inte ledigt 2 av dessa måndagar och då har jag ledigt torsdag och fredag istället.
Får väl se hur det känns att ha korta veckor istället för 4 veckors ledighet, det går säkert bra, har inte planerat att göra nåt speciellt under min semester, blir väl några turer ut till Rotsidan(mitt smultronställe) om vädret blir bra.
Det är så härligt att ligga vid havet och lyssna på vågorna och äta gott och läsa en bra bok, emellanåt så hoppar man i vattnet för att svalka sig, de ni...
Ska även försöka att ta mig ut till Ulvön över en helg, får väl se om jag får något sällskap, är det nån som är sugen?
Nu har jag bara en halvtimme innan jag slutar, åker direkt hem och hoppar in i duschen, sedan ner i soffan för att kolla text-tv'n vad som hänt under dagen.
Oj, nu fick jag ett kort samtal, en tjej som behövde hitta en adress och hittade inte på vår hemsida, men nu kommer hon att hitta nästa gång hon letar, visst är jag duktig.
Det är väl bäst att försöka avsluta detta innan det ringer igen, ska försöka att uppdatera lite bättre, men..

Vi syns/hörs
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0