Tisdag...

...så då var det dan före dan då. Vaknade i morse vid 8-tiden, fick telefonsamtal från en vän och jag låg kvar i sängen och pratade nog i en halvtimme i alla fall, mysigt...
Tog mig sen en dusch och fick på mig kläderna och sedan bilen upp till pappa och mormor, pappa satt och tränade när jag kom dit, så jag sa åt honom att jag skulle gå ner till mormor under tiden han tränade.
När jag kom ner till mormor så satt hon och pratade i telefon med sin dotter L, när hon pratat klart så visade jag mig och så började vi prata.
Mormor berättade att hon skulle få åka hem idag och komma tillbaka ikväll till sitt boende, sedan sa hon att hon skulle åka hem imorgon igen, talade om för mormor att hon måste ha blandat ihop allt. Ringde upp L för att dubbelkolla detta och visst var det som jag misstänkte, mormor hade blandat ihop allt, hon skulle visst åka hem idag och skulle vara hemma till och med 29/12 om allt går bra för henne hemma med hemhjälp och så, annars kanske hon måste komma tillbaka tidigare.
Försökte att få mormor att förstå allt det här, vi gick sedan upp till pappa så att mormor fick önska pappa en god jul, skjutsade sedan ner henne igen och hälsade god jul till henne och gick upp till pappa igen.
Idag frågade pappa om det var okey att M skulle följa med oss och äta julmat, talade om för honom att det var fullbokat, betalt och att det inte fanns någon möjlighet att hon skulle följa med, antar att hon kan fira jul med sina släktingar, pappa såg lite besviken ut men det kan vi inte göra nåt åt.....berättade för honom att detta var bokat när de inte var tillsammans och han har inte under hela tiden vi pratat om det här nämnt någonting om att M skulle följa med...
Skyndade mig sedan ner på stan, hade bestämt med mina döttrar att vi skulle fika tillsammans innan jag började att jobba, de flesta fik var fullsatta idag men vi hittade ett där vi kunde sätta när våra rumpor, ringde även till N så hon och M kom och fikade med oss.
Sedan åkte N med mig till jobbet eftersom vi jobbar samma pass ikväll, vet inte om jag måste skjutsa hem henne senare ikväll eller om hon själv har bilen då, eller kanske M hämtar henne....
Dags att börja jobba igen nu...men....

Vi syns/hörs
Kram

Kommentarer
Postat av: ejmis

Du jobbar in i det sista alltså ;)

God Jul!

2008-12-23 @ 17:41:10
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

>Ejmis:Visst är det så, är man sniken så är man...

God jul själv min vän...

Kram

2008-12-23 @ 18:18:41
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0