Trött...

igår var jag så otroligt trött, efter en lång dag på jobbet så blev det till slut kväll.
När jag slutade så åkte jag för att hämta M, hade lovat att skjutsa hem honom eftersom N hade bilen och jobbade till 20:30.
Åkte sedan direkt upp till pappa för att hälsa på och där var väl allt som vanligt, han fanns inte på sitt rum när jag kom dit, så jag rengjorde hans rakapparat som vanligt och sedan fick jag besked av personalen att han fanns inne hos sin käresta M. De har visst blivit sams igen, men det är klart nu är ju OS över så pappa kanske har för tråkigt när det inte finns något bra på tv att se på.
Såg att han hade förlovningsringen på sitt finger igen.
Åkte sen en sväng förbi hos M för att kolla hur källaren blir, de håller på att måla om där och det blir väldigt ljust och fint, han är duktig M.
När jag sedan kommit hem så käkade jag och satte mig i soffan framför tv'n och jag blev så trött att jag inte ens orkade starta upp min dator.
Pratade lite med K och sa att jag skulle gå och lägga mig tidigt, tror att hon har lite tråkigt i Umeå nu när hon är ensam och inte kompisarna finns där ännu.
Gjorde mig färdig för att gå och lägga mig vid 22-tiden men då blev det ju sport-nytt och sedan mitt-nytt, såg klart på det, så klockan 22:30 var jag i säng.
Har fått sova riktigt bra inatt, har väl vaknat många gånger men lyckats somna om och drömt otroligt mycket, klev upp vid 8-tiden, skönt med sovmorgon.
Hade funderingar på att springa runt lite med dammsugaren men det förkastade jag rätt så snabbt, startade min dator och kollade runt lite bland mina bloggkompisar istället.
Gjorde mig klar för jobbet och plockade i ordning mina räkningar, tycker att det är lite lättare att göra det på jobbet än att sitta hem med dom, som vanligt blir man besviken när man ser hur mycket/lite pengar som finns kvar när allt är betalt, antar att de flesta känner likadant....är man inte löneslav så säg...
Får väl hoppas att det kommer att ramla in en massa pengar, så att man kanske kan göra något roligt av sitt liv, tror att jag skulle börja resa i så fall.
Även om jag skulle få mycket pengar så tror jag inte att jag skulle sluta att arbeta, däremot skulle jag nog arbeta mindre, hur skulle du göra?
Nu är snart min "röda tid" slut så jag måste väl börja att arbeta igen, återkommer kanske lite senare har lite mer röd tid ikväll, så...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Katie

Jag har hällt en tredjedels flaska vin över golvet...

2008-08-27 @ 20:35:21
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Katie

Jo, men min granne frida kom och undrade om vi skulle dricka vin och se project runway. När hon kom hit så öppnade jag flaskan och trodde att det var en vanlig kork, men det var en champagnekork och när jag skulle ta av den så bara sprutade det, även fast jag gjorde som man ska för att det inte ska spruta.

2008-08-27 @ 20:40:45
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: ejmis

Just nu lyssnar jag på denna:



http://ejmis.blogg.se/2008/august/den-som-alskar-nagot-annat.html#comment

2008-08-27 @ 20:56:02
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Katie

Nej, problemet var väl att korken kom av! Hon var himla full då!

2008-08-27 @ 21:02:29
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Katie

Jag blev faktiskt riktigt nöjd!

2008-08-28 @ 11:37:49
URL: http://katie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0